בעיות צניעות ב'חופים נפרדים'

מצוקת בין הזמנים: רק ארבעה חופי ים - כשרים למהדרין​

עשרות אלפי בחורי ישיבות ואברכים נתקלים במחסור בחופי רחצה הכשרים למהדרין. בוועד לטוהר המחנה מציינים ארבעה חופי רחצה בלבד בכל הארץ, העונים על דרישות הכשרות הראויות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: אביר סולטן - פלאש 90)

עשרות אלפי אברכי הכוללים ותלמידי הישיבות יצאו השבוע לחופשת בין הזמנים כדי לאגור מעט כוח לקראת זמן אלול העומד בפתח והימים הנוראים.

אחד הבילויים המועדפים הוא כמובן ביקור בחוף הים, אלא שהשנה מתברר כי מעט מאוד חופים כשרים ונפרדים עומדים לרשות הציבור החרדי.

ב"וועד לטוהר המחנה" יוצאים הבוקר באזהרה באשר למספר חופים ברחבי הארץ המוכרים כ"נפרדים" אך במציאות אינם עומדים בדרישות הסף לכשרות עבור ציבור החרדי.

"למגינת לבנו", אומרים בוועד, "רבים מהמקומות הללו המוכרזים כחוף נפרד אינם כשרים בעליל. אנשים שהלכו לשם מצאו עצמם במקום שכף רגלם לא הייתה דורכת מעולם, מקום שהפרוץ מרובה על העיקר. לכן יש להיזהר שבעתיים, בפרט בימים אלו, לבדוק היטב את החוף המיועד".

הבעיות בחלק מהחופים הנפרדים הן הסמיכות לחופים מעורבים, המחסור במחיצה ראויה המפרידה בין חהוף הנפרד לחוף המעורב או בעיות צניעות חמורות בדרכי הגישה לחופים.

בוועד מציינים כי החוף הנפרד באשקלון בעייתי מאחר ואין בו מחיצה בתוך הים, החוף הנפרד בבת ים בעייתי מאחר ויש בו מחיצה נמוכה מקומת אדם גם בחלק של החוף ביבשה כך שהמתרחצים נכשלים כמעט בחוף מעורב.

גם החוף בראשון לציון בעייתי לציבור החרדי מאחר וישנה בעיה בדרכי הגישה אל החוף שמלאים בפריצות מאחר והדרך אל החוף עוברת בסמיכות לחוף המעורב.

חוף 'שרתון' הפופולרי בתל אביב, בעייתי גם הוא לפי הוועד, שמצטט את מרן פוסק הדור בעל השבט הלוי זצ"ל שאסר לחלוטין את הרחצה בו וכתב "דחיוב גמור למנוע מזה וכו', ולו יהי רק ספק - אסור להכניס עצמו לספק איסור, הוא ובני ביתו".

אז איפה כן אפשר ללכת? בוועד מציינים כי החופים שהוכשרו לציבור החרדי הם רק החופים באשדוד, בנתניה, בחיפה ובעכו. ומוסיפים כי גם לחופים הכשרים מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות כשעדיין דרכי הגישה ראויות וכשרות.

בוועד לא מתייחסים לחוף הנפרד בהרצליה, שבשנים האחרונות הוכשר במיוחד תוך שיתוף פעולה בין עיריית הרצליה לעיריית בני ברק, וזאת ככל הנראה בשל התנגדות רב העיר לחוף.

בין הבעיות בחוף בהרצליה ניתן למנות פעילות של שייט באזור, בעיות צניעות בדרכי הגישה לחוף והעובדה שהוא לא מופרד לגמרי מהחופים שלצידו.

עם זאת גורמים חינוכיים מציינים כי בכל חוף ניתן למצוא תקלות, זה עדיין לא מצדיק את העובדה שאין תחבורה מסודרת לחוף בהרצליה כפי שהיה בשנים האחרונות כאשר הציבור יבחר האם רמת הכשרות של המקום מתאימה עבורו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר