"הוא מ-פ-ח-ד"

ברק נאם בכנס תנועתו ותקף בחריפות את נתניהו

אהוד ברק נאם בכנס תנועת 'דרכנו' ותקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו "מערער את יסודות הדמוקרטיה, הוא מ-פ-ח-ד מהצל של עצמו". הליכוד: "אנחנו עדיין ממתינים למיליארד שהבטיח בנסיגה החפוזה מלבנון" (פוליטי)

בעריש פילמר | כיכר השבת |
(צילום: נרי לידר)

ברק נגד נתניהו: במהלך נאום שנשא הערב אהוד ברק בכנס של תנועת 'דרכנו' שנערך בראשון לציון, תקף ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, את ראש הממשלה בנימין נתניהו בחריפות. במהלך הנאום התייחס ברק גם לתמלול שדלף מישיבת הממשלה בנוגע לעתידו של תאגיד השידור החדש.

ברק אמר כי "דברי הבל מביכים כאלה שמופיעים בתמליל ישיבת הממשלה בנושא התאגיד לא נשמעו מזמן במקומותינו. ׳אלו דיבורים הגובלים בפאשיזם׳ אמרה באומץ ואחריות גילה גמליאל וביקר דומני גם גלעד ארדן. אבל בחדר ישב גם ראש הממשלה. ישב. שמע ושתק. ואני שואל:הרי כל ראש ממשלה אחר שהיכרנו היה דופק על השולחן ומפסיק את שיח האיוולת הזה באחת, ולו מחמת הבושה. אז למה זה לא קרה? ממה הוא מ-פ-ח-ד ?".

"האם באמת מהתאגיד, שכן הדברים שנאמרו מהדהדים בעצם את קולו שלו מגרונם של האחרים?; או שמא נבהל מהעיסה הדוחה המבעבעת לנגד עיניו ומזיקתה אליו עצמו, בחינת ׳הזורע רוח יקצור סופה׳ (ויהיו שיאמרו-לא בפעם הראשונה); האם תמצות מורשת ז׳בוטינסקי ל׳ישלוט העם בשלט׳ בשם המאבק ב׳מונופול׳ (ערוץ 2 ו 10) היא בעצם מפלטו של אדם רדוף חרדות? חרדות שגם אלף תדרוכי כתבים, ארוכים והקטיים בעליל - לא יצליחו לכבות?".

ברק התייחס גם להתפקדותו של פעיל הימין הקיצוני יואב אליאס (הצל) ואמר כי "באשר למתפקד החדש ל׳ליכוד׳, מר אליאסי, ששמו (ו׳צילו׳) הולכים לפניו. ברור שזכותו לבקש להתפקד אך אין שום חובה על מפלגה לקבלו לשורותיה. וכשבני בגין, איש מוכשר ועניו, משכמו ומעלה אומר את מה שמתחייב, כי אין לקבל את מר אליאסי ל׳ליכוד׳, הוא ומשפחתו זוכים לקיתונות שופכין, שרק מאמתים את אבחנתו. ומי שותק? ראש הממשלה. הייתכן כי צודק בני בגין כשגם הוא קובע כי תנועת הליכוד חווה ׳השתלטות עוינת׳? . ואני שואל: ׳ כמה חלש ראש הממשלה? ממי הוא מפחד כאן? הרי לא מבני בגין, דמות מופת שב׳ליכוד׳ של היום (אוי לאותה בושה) איננו יכול להיבחר. וממילא אין אלא להסיק שראש ממשלת ישראל מ-פ-ח-ד מה׳צל׳. מה׳צל׳ של מר אליאסי וחבר ה׳אריות׳ וה׳עוקבים׳? מהצללים שעל הקירות? מהצל שלו עצמו?"

"במקום שבו דמויות כחזן ואליאסי, ׳לה פמיליה׳ ואזריה- הם גיבורי תרבות, וחלקם אף מטיל פחד משתק בראש הממשלה המכהן - במקום כזה אני אומר: נכון,זה לא גרמניה לפני 70 או 80 שנה.אין כאן עדיין משטר פשיסטי. ואנחנו גם לא ניתן שיהיה. אבל זה מזכיר מאוד את דרום אירופה ודרום אמריקה לפני 90 או 110 שנים. ו׳ניצנים׳? יש ויש. ועוד איך. ואני חוזר ומתריע: אם זה נראה כמו ׳ניצני פאשיזם׳, הולך כמו ׳ניצני פאשיזם׳ ונובח כמו ׳ניצני פאשיזם׳- אז זה ניצני פאשיזם. מה לעשות, יש דברים כואבים שחייבים להיאמר. כי הם האמת" אמר ברק.

"לסיכום" אמר ברק, "נתניהו נראה בשנה האחרונה לכולי עלמא מודרך ע״י שיקולים אישיים שעיקרם שרידותו בשלטון, קשוב מדי (שלא לאמר חלילה -מופעל) לגורמים זרים המגבים בנדיבות את המשך שלטונו. ידועה עמדתי כי הספירה לאחור אל סיום כהונתו- החלה. למיטב התרשמותי- גם הוא מבין זאת. נתניהו עשה גם דברים חיוביים לאורך הדרך. מה חבל שכך הוא יסיים. כי אכן, דמוקרטיה חפצת חיים ו׳ניצני פאשיזם׳ אינם יכולים לחיות בצוותא".

"אם הממשלה לא תסור מהדרך הרעה הזאת- היא תוסר. גורלנו- בידינו. אנחנו, העם על כל שדרותיו, איננו קיימים על מנת לשרת את הממשלה. הממשלה קיימת על מנת לשרת אותנו. היא חייבת דין וחשבון -לנו. לא אנחנו- לה. וככל שהיא נדמית יותר ויותר פועלת על מנת לשרת את עצמה,או אג׳נדה סמויה ומסוכנת, או חלילה את גחמות העומד בראשה- דינה לעבור מן הארץ. ואחראית, קשובה ואמיצה ממנה תבוא תחתיה- ובראשה, מי שיכריע העם".

מהליכוד נמסר בתגובה: "כשמדובר בסיוע ביטחוני מארה"ב, ברק הוא האחרון שיכול לדבר. בשעה שרה"מ נתניהו עומד להביא להסכם סיוע חסר תקדים עם ארה"ב של קרוב ל 40 מיליארד דולר, אנחנו עדיין מחכים לכמיליארד הדולר של סיוע בטחוני מארה"ב שברק הבטיח שנקבל בזמן נסיגתו החפוזה מלבנון, נסיגה שהובילה להשתלטות איראן וחיזבאללה על דרום לבנון וירי של אלפי טילים משם על ערי ישראל."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר