מתח בקריית יובל

חברי העירייה יאשרו הקצאה כפולה - נגד הציבור החרדי?

בשכונת קרית יובל מצפים מהנציגים החרדים בעיריית ירושלים שיתכנסו הערב, להתנגד לבקשה להקצאה כפולה של מבנה מרכזי בשכונה, לו זקוקים בדחיפות התושבים החרדים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הצפיפות הקשה של הילדות החרדיות (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בשעות הערב (חמישי) צפויים חברי ועדת הכספים בעיריית ירושלים להתכנס, ולאשר בקשה מעניינת במיוחד: סבסוד שכירות של מבנה מרכזי, בלב שכונת קרית יובל בעיר, עבור פעילות קהילתית – לציבור החילוני בשכונה – הכוללת "תערוכות, סדנאות, קורסים וכנסים".

ההתפתחות הזו מעניינת ומקוממת, כפי שמסבירים ל"כיכר השבת" פעילים חרדיים מובילים בשכונה, מאחר ומדובר באותו מבנה, 'בית גיורא', שלפני כשנה וחצי אישרו כל חברי המועצה את הקצאתו עבור חיילים בודדים, אף שתחילה סערו הרוחות סביב כך משום ששוועת הילדים החרדים בשכונה המצטופפים בגני ילדים מאולתרים ובעייתיים – מוכרת לכל.

כזכור, לפני כשנה וחצי, חשף "כיכר השבת" את כוונתם הראשונית של חברי המועצה החרדים בעיריית ירושלים להצביע במליאת העיריית נגד העברת תקציב לסבסוד שכירות של מבנה בשכונת קרית יובל בעיר, עבור חיילים בודדים ששוכנו במקום.

הטיעון, כאמור, היה ענין האפליה המוכרת והכאובה של תושבי השכונה החרדיים בהקצאת מבנים למוסדות החינוך עבור ילדיהם, בעוד שהמבנה – השייך לסוכנות היהודית – הממוקם ליד המרכז המסחרי, מועבר לחיילים הבודדים.

לבסוף הושגה פשרה זמנית, עם החלטתם של חברי המועצה לאשר את הקצאת המבנה לחיילים אלו ופתיחת דיונים ממוקדים לפתרון המצוקה הקשה של בני ובנות השכונה מהציבור החרדי.

מאז, כידוע, לא הושגה התקדמות רבה בנושא הכאוב, ולקראת שנת הלימודים הבאה מדובר רק על פתרון חלקי של פיצול בית הספר לבנות בשכונת בית וגן הסמוכה, כך שיוקל מעט העומס הבלתי נסבל שם. אך 'מדיניות הגטו' הבלתי-מוכחשת של ראש העיר ניר ברקת עוד בתוקף, ולפיה אין לפתור מהותית את המצוקה הקשה, המתוארת, של המשפחות החרדיות המתגוררות, מחוסר ברירה, בתוך שכונות מעורבות, לצד אוכלוסייה חילונית.

כעת, עולה הטענה בקרב התושבים החרדיים, המקרה מקבל תפנית משמעותית כשלכאורה "מתברר שיש פה הקצאה כפולה: אם החיילים הבודדים זקוקים למבנה והוא מושכר עבורם על פי החלטת העירייה מאז, איך הולכים חברי העירייה היום לאשר מימון בסך למעלה מ-700 אלף ש"ח לסבסוד שכירות נוספת על אותו המקום עבור פעילות אחרת לחלוטין של שעשועים ופנאי?".

"לא ניתן להתעלם", הם ממשיכים, "מהאבסורד שבאישור תשלום כה גבוה, שאינו פרופורציונלי ביחס לגודל המקום. שטחו של כל המבנה אינו עולה על כ-500 מ"ר, ופה מדובר בחלק משטח הנכס - כשרובו כבר מאוכלס על ידי החיילים, ששכירותם מתוקצבת זה מכבר. זוהי שחיתות מדרגה ראשונה – והכל על חשבון האוכלוסייה החרדית", זועמים התושבים.

חשוב לציין, כי את הפעילויות הללו, ניתן לקיים במקומות רבים שקיימים לשם כך: בית טיילור, פיליפ ליאון, ביתר רחל ברחוב אולסוונגר. משום מה, דווקא בבנין המבוקש והנצרך כל כך – שהוסכם לוותר עליו למען החיילים הבודדים – הוחלט למקם את פעילות הפנאי, ולהרוויח על כך סכום כה גדול מהעירייה.

"הציפייה מחברי המועצה החרדים שמכירים את חשיבות הנושא, היא למנוע את ההקצאה הכפולה והשקרית, ולתקוע מקל בגלגליה", הם מסיימים בתקווה.

ואכן, חבר המועצה, נחמניאל סבן (ש"ס), אומר ל"כיכר השבת": זו שערורייה. עולה פה חשד כבד שמדובר בניסיון עקיף ובלתי חוקי של גורמים במנהל הקהילתי 'יובלים' להשיג תקציב נוסף בדרך לא ישרה. אסור לתת לדבר שכזה לעבור ולקבל אישור.

חבר ועדת הכספים יעקב הלפרין (יהדות התורה) מסר בתגובה, כי כעת הוא עובר על החומרים ובוחן את הנושא. תגובה דומה נמסרה גם מטעמו של חבר הוועדה אליעזר ראוכברגר.

מהנהלת עיריית ירושלים לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר