"פסיקה מעוררת תהיות"

העגונה החרדית לא נכנעה להחלטת הדיין - ונקנסה

דיין בית הדין הרבני בירושלים חייב אשה חרדית שעוגנה מזה שמונה שנים, לחתום על הסכם תמוה. "אי אפשר להסביר לה הכל", נאמר בדיון. לאחר שהיא סירבה, חייב אותה הדיין באלפי ש"ח (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר, פלאש90)

הפסיקה ה'מוזרה' של בית הדין הרבני: דיין בית הדין הרבני בירושלים פסק אמש (רביעי), כי אישה חרדית שסירבה להיכנע לתכתיב שלטענתה סיכן את הגט שלה, תישא בהוצאות הדיון בסך 2,500 שקלים. פסק הדין התמוה ניתן, לאחר שהאישה דרשה כי הגט ימסר לידי שליח - קודם שהיא תחתום על מסירת דירה שעמדה במוקד המחלוקת בין האישה העגונה לבעלה המעגן.

העגונה, המיוצגת על ידי עורכת הדין והטוענת הרבנית מרים גולדפישר, מעוגנת על ידי בעלה מזה כשמונה שנים. בעלה שנמלט מהארץ והותיר אותה בעגינותה דרש ממנה סכומי כסף וחלק מדירתם המשותפת כתנאי לגט המיוחל. לאחר כשמונה שנים הצליחו הצדדים להגיע להסכם, לפיו האישה תמכור את הדירה ותחלק את הכספים - למרות שהדירה נרכשה על ידי הוריה של האישה - ואז היא תזכה בגט המיוחל.

על פי ההסכם, רק לאחר שהבעל יעביר את הגט לידי שליח בית הדין, האישה תמכור את הדירה ותעביר לו מחצית מהסכום.

אלא שלטענת עו"ד גולדפישר, בית הדין סירב לאשר את ההסכם ודרש לנסח הסכם חדש עליו חויבה האישה לחתום ללא תנאים. עוה"ד אומרת בשיחה עם "כיכר השבת", כי לאחר שעיינו בניסוח של בית הדין "התברר כי האישה נסחטת כאן שוב, הפעם על ידי בית הדין, שדרש שהאישה תחתום על וויתור הדירה ללא ערובה לקבלת הגט".

האישה, שניסתה להבין מדוע בית הדין סוחט אותה, נענתה כי היא "כמו אותו אחד שהגיע להלל וביקש ללמוד את כל התורה על רגל אחת". בית הדין סירב להסביר לה מדוע - באופן תמוה - ההסכם לא התקבל. בית הדין הגיב לחששה של האישה כי היא תיוותר ללא דירה וללא גט, כשהדיין, הרב מרדכי רלב"ג, אמר לעגונה: "תאלצי לסמוך עלינו שנוציא את הגט".

בעקבות סירובה של האשה לחתום על ההסכם התמוה, ביקש בא כוחו של הבעל לפסוק הוצאות ובית הדין חייב את האשה לשלם 2,500 שקלים לבעל המעגן אותה מזה שמונה שנים.

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר, כי הם אינם מגיבים על הליך משפטי והחלטות משפטיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר