בעת מעצר דייגים

צפו: ירי מרצועת עזה לעבר ספינת חיל הים

יריות נורו לעבר ספינה צבאית שעסקה במעצר דייגים פלסטינים שהגיעו לאזור בו נאסר עליהם הדייג. אף ארגון לא לקח עליו את האחריות לאירוע החריג • צפו בירי (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90; וידאו: מתוך ynet)

אירוע ביטחוני חריג אירע הבוקר (חמישי) מול חופי עזה. חמושים שמשתייכים לאחת מהזרועות הצבאיות של ארגוני הטרור ברצועה ירו לעבר ספינה של צה"ל שעסקה בניסיון מעצר של דייגים פלסטינים. לא היו נפגעים בצד הישראלי ולא נגרם נזק.

הסירה הפלסטינית חרגה מהשטח המותר לדיג בצפון הרצועה מול בית להיא. כוח של חיל הים פתח בנוהל מעצר חשוד, שהסתיים בירי לכיוון הדייגים. אחד מיושבי הסירה נפצע ופונה על ידי הכוח הישראלי לקבלת טיפול רפואי ולחקירה. הפלסטיני השני חזר לשטח שמותר לדיג. במהלך ההתרחשות נפתחה אש מהחוף הפלסטיני לעבר ספינת חיל הים.

התקרית, שאירעה במרחק של קילומטר מהחוף, תועדה. בצילום ניתן לשמוע את הירי לעבר הספינה הצה"לית. לטענת הפלסטינים, שני המעורבים שהיו על הסירה הם אכן דייגים. עם זאת יצוין כי התקרית התרחשה בסמוך לגבול הימי עם ישראל – מקום שבו הדייגים לא נמצאים בדרך כלל אם כי ייתכן ומדובר בטעות תמימה.

הדייגים בעזה נמצאים במהלך עבודתם בלב ים, במרחק של מיילים ספורים מחופי הרצועה לפי ההגבלות הישראליות. מעצר של דייגים עזתים הוא דבר שבשגרה, אולם ירי פלסטיני לעבר ספינה צבאית הוא חריג.

אף ארגון פלסטיני לא קיבל על עצמו אחריות לירי לעבר הספינה הישראלית. עוד יצוין כי הכוחות לא השיבו באש לעבר מקור הירי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר