למרות מאמצי גפני

ה'חיסכון לכל ילד' אושר במתווה המוגבל של האוצר

תכנית ה'חיסכון לכל ילד' שמהווה תחליף לקצבת הילדים המיתולוגית, התקדמה היום עוד צעד עם אישורה בוועדת הכספים - במתווה המוגבל של פקידי האוצר (כלכלה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התכנית - עבורם. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

היום (שלישי) הוצא צו של משרד האוצר, רגע לפני דיון בנושא בוועדת הכספים, המגביל את הסכום שהורה יוכל להוסיף לקצבת ה'חיסכון לכל ילד' של המדינה, ל-50 ש"ח בלבד.

יו"ר ועדת הכספים משה גפני (יהדות התורה) הגיב לכך בפתחו של דיון שקיים היום בנושא, והטיח בנציגי האוצר שישבו למולו: "האוצר מיהר להוציא הבוקר צו, אחרי שהודעתי שאני מתכוון לדרוש את האפשרות לתת להורה להוסיף על החיסכון 100 שקל. אני לא מבין למה האוצר מתנגד לזה? למה הוצאתם צו כדי שלא אפריע? הרי אתם אלה שאמרתם שצריך לעודד חיסכון".

ועדת הכספים שדנה בהכנת החוק הזה, ולפיו כל ילד יזכה לחשבון שבו תפקיד לו המדינה 50 שקל בחודש וזאת עד גיל 18, אישרה בסופו של דיון את החוק במתווה שהאוצר קבע, ולא כפי שניסה יו"ר הוועדה ליזום. כך שלמעשה, לא יוכפל הסכום ל-100 ש"ח, ורק 50 ש"ח יוכל ההורה להפקיד כנגד כל 50 שהאוצר מצידו מפקיד עבור ילדו בתכנית החיסכון, שכזכור מהווה תחליף לקצבת הילדים המיתולוגית - תכנית שיהדות התורה הסכימה לה כשנכנסה לקואליציה הנוכחית.

עוד מפרטי המתווה: להורה תהיה אפשרות לבחור לנהל את החיסכון בקופת גמל להשקעה או בחשבון בנק. הקופה והבנק ייבחרו בהליך מכרזי שייצא לדרך ברגע שהכנסת תאשר את החקיקה. בכל הנוגע לברירת המחדל של ניהול הכסף, כלומר במקרה שבו הורה לא יחליט איפה לנהל את החיסכון, הכסף ינוהל בקופת גמל להשקעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר