חשיפה

הגאון רבי דוד לאו אישר את שיגור הלווין 'עמוס 6' - בשבת

הגאון רבי דוד לאו, הרב הראשי, אישר לאנשי התעשייה האווירית לשגר את הלווין "עמוס 6" בשבת, כך נודע ל"כיכר השבת" • ההיתר ניתן לאחר שהרב קיבל מידע מסווג על ההשלכות • חשיפה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילומים: תומר נויברג - פלאש 90; יוטיוב)

פרסום ראשון: בשבוע שעבר, ביום חמישי, הלווין הישראלי 'עמוס 6' התפוצץ יומיים לפני ששוגר לחלל, מה שגרם לנזק של מאות מיליונים לתעשייה האווירית בישראל ולא פחות חמור - נזק אדיר לשמה הטוב של התעשייה הישראלית.

שעתיים לאחר הפיצוץ החלו גורמים שונים, בהם בכיר ב'יהדות התורה', להאשים כי הסיבה לפיצוץ נבעה בשל החילול השבת שהיה צפוי להתרחש עם השיגור שלו יומיים לאחר מכן ביום השבת.

אך "כיכר השבת" חושף היום (רביעי) כי שיגור הלווין 'עמוס 6' בשבת אושר על ידי הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו.

על פי המידע שהגיע לידי "כיכר השבת", בחודשים האחרונים החלו להתנהל דיונים בין אנשי התעשייה האווירית ומערכת הביטחון לבין הרב הראשי הגר"ד לאו. במהלך הדיונים הציגו בפני הרב הראשי היבטים ביטחוניים רבים בשיגור הלווין.

צפו: רגעי הפיצוץ שהרסו את הלווין הישראלי (מתוך יוטיוב)

לאחר שהרב קיבל מידע מסווג באשר ל'עמוס 6' וההשלכות השונות, הרב הראשי פסק כי מדובר ב"פיקוח נפש" ואישר את שיגורו ביום שבת.

ימים לאחר פסק ההלכה שיגר הרב לאו את אחד מבכירי הרבנות הצבאית לפלורידה, מקום שיגור הלווין, בכדי לבחון את הנושא מקרוב ובמקביל הרב ביקש מבכיר הרבנות הצבאית לתדרך את היהודים העובדים במתחם כיצד להימנע מחילול שבת שאינו בגדר "פיקוח נפש".

"חושבים שהרבנות סתם אוסרת את העבודות ברכבת", אומר גורם ברבנות בשיחה עם "כיכר השבת": "הנה לכם דוגמה. הנושא הוצג בפני הרבנים, הרב הראשי פסק שמדובר בפיקוח נפש ואישר את השיגור בשבת".

לדבריו: "ברכבת אין 'פיקוח נפש' ולכן הרבנים אסרו. כשיש פיקוח נפש, הרבנים מתירים חילול שבת. אף לחץ לא ישפיע על פסקי ההלכה. התורה היא זו שתכריע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר