"חציית קו אדום"

שר הביטחון: "להחמיר בענישה כלפי תוקפי הרב הבלין"

שר הביטחון קורא למערכת אכיפת החוק למצות את הדין ולהחמיר בענישה כלפי תוקפי הרב הבלין. שר הביטחון לשעבר קורא "לעקור את האלימות המכוערת הזאת מהשורש" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב משה הבלין (צילום: שמוליק סופר, באדיבות COL)

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קורא למערכת אכיפת החוק למצות את הדין ולהחמיר בענישה כלפי תוקפיו של הרב משה הבלין, שהותקף על-רקע חתימתו על ההסכם של חב"ד עם צה"ל בנוגע לגיוס בני ישיבות.

השר ליברמן, שפנה כבר לפני כמה ימים במכתב לשרת המשפטים ולשר לבטחון פנים בענין ההסתה והפגיעה נגד חיילים חרדים ואלו הפועלים למען שילובם של החרדים בצה"ל, אומר כי "יש להעביר מסר ברור לאותם מתפרעים שמדינת ישראל לא תסבול כל סוג של הסתה או אלימות נגד אותם חיילים ורבנים".

לדברי השר ליברמן, "תקיפת הרב היא חציית קו אדום והמקרה הזה צריך שישמש בידי מערכת אכיפת החוק תמרור אזהרה כלפי אלו שמאיימים, משמיצים ופוגעים בחיילים חרדים ובמי שפועל למען שילובם של החרדים בצה"ל.

"רק פעולה החלטית ובלתי-מתפשרת וענישה משמעותית כלפי אותם תוקפים תוכל לשים סוף לתופעות הפסולות הללו, אומר השר ליברמן, ואני מצפה ממערכת אכיפת החוק על כל זרועותיה לפעול בהתאם".

שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ, כתב בדף הפייסבוק שלו כי "פועלו של הרב הוא מהחשובים ביותר שיש. למה הותקף הרב אתם שואלים? כי הוא תומך בגיוס חרדים לצה"ל. נערים חצופים ואלימים ניסו להטיל עליו ועל משפחתו אימה ופחד וכך לרפות את ידיהם".

"מי שמשתמש בתורת ישראל כדי לתרץ מעשים אלימים כאלה לא מבין את התורה, לא מבין יהדות, מפיץ בורות ושנאה ואינו יכול להיחשב אדם דתי", אומר פרץ. "היום שוחחתי עם הרב, וביקשתי לחזק אותו ואת רעייתו חיה שעושים עבודת קודש אמיתית כשהם תורמים להפלת החומות בתוך החברה הישראלית, ומבינים את החשיבות העצומה בהחלטה לשאת בנטל יחד עם כל עם ישראל".

עמיר פרץ מוסיף וכותב כי "אני מכיר את הגדודים החרדיים שמחזקים את צה"ל ומוסיפים כבוד לחברה החרדית. חשוב לעם כולו שירבו רבנים כמו הרב הבלין. כאלה המשלבים בין תורה ודרך ארץ, תורה ומלאכה, תורה והגנה על מדינת ישראל. אני קורא לגורמי האכיפה לנקוט בכל האמצעים הדרושים על מנת לעקור את האלימות המכוערת הזאת מהשורש ולמנוע הישנותה".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", הרב משה הבלין, חבר בית דין רבני חב"ד ורב העיר קריית גת, הותקף אמש על ידי פעילים חרדים קיצונים בשעה ששהה בביתו עם רעייתו הרבנית. הפעילים הקיצונים הגיעו למקום בכדי למחות נגד הרב שלטענתם יזם את ההסכם מול צה"ל.

רעייתו של הרב פונתה לבית חולים לאחר שהתלוננה שאינה חשה בטוב. במקביל, הרב הבלין ובני משפחתו הגישו תלונה במשטרה נגד התוקפים.

על פי עדי ראייה, למקום הגיעו כ-20 פעילים קיצונים, שהביעו מחאה חריפה, צעקו והטילו כרוזי מחאה הכוללים מילים דברי עלבון ברב העיר. הרב ורעייתו ניסו להניס את המוחים, אולם הללו פתחו במחאה רועשת וקולנית וסירבו לעזוב את המקום.

המשטרה עצרה שלושה מהמתפרעים והם הועברו לחקירה. בהמשך היום יובאו להארכת מעצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר