פרשת "קיצור התורים"

החשוד נתנאל יעקב פרוש שוחרר לעשרה ימים מעצר בית

בית המשפט שחרר למעצר בית של עשרה ימים את החשוד המרכזי בפרשת "קיצור התורים", נתנאל יעקב פרוש. אם יוגש נגדו כתב אישום מעצר הבית יוארך בשבוע נוסף (חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
פרוש בהארכת מעצרו (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

בית משפט השלום בירושלים שחרר היום (חמישי) למעצר בית של עשרה ימים את נתנאל יעקב פרוש, החשוד המרכזי בפרשת "קיצור התורים" בבית החולים הדסה, זאת בהסכמה בין המשטרה לסנגורו עו"ד שלום בן שבת. במידה והפרקליטות תודיע בתוך שבעה ימים על כתב אישום בעניינו יוארך מעצר הבית בשבוע נוסף.

כזכור, על פי החשד, פרוש הציג עצמו כעוזרו של שר הבריאות יעקב ליצמן והרב אלימלך פירר וביקש ממשפחות החולים לשלם לו כסף והוא בתמורה הבטיח לקצר להם את ההמתנה לתורים בבתי החולים.

במשטרה התקבלו עד כה חמש תלונות ממשפחות שונות והם קוראים לאנשים נוספים שנפלו קורבן לשיטה, לפנות למשטרה.

יצוין, כי שלושה רופאים, בהם שני רופאים בכירים מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, נחקרו באזהרה בחשד לקבלת שוחד בתמורה לזירוז התורים, אך הם הכחישו את החשדות.

נציג המשטרה, רס"ר דוד קוריאט, אמר בדיון כי "מדובר בניצול אנשים חולים במצב קשה מאוד שמוכנים לשאת בכל תקווה", ואמר כי החוקרים צופים שיוגשו תלונות נוספות.

בפני ביהמ"ש, הציג קוריאט את תלונת קב"ט בית החולים שחשף את הפרשה ובעקבות תלונתו נפתחה החקירה וכן את אחד המקרים - תלונה שהוגשה ביום שישי האחרון, לפיה פרוש גבה כסף מאדם חולה סרטן תוך שהוא מבטיח לו לדאוג לפענוח מהיר של בדיקות ה-M.R.I בראשו, כשהוא, לפי החשד, הביא לו מסמכי פענוח מזויפים שגרמו לחולה לחשוב כי הגידול בראשו חזר, בעוד שבדיעבד התברר לו כי הדבר לא נכון.

עו"ד שלום בן שבת, שייצג את פרוש, אמר כי "העבירות המיוחסות למרשי חסרות תימוכין. מדובר בעבירות שככל היותר מהוות קבלת דבר במרמה, מה שלא מחייב את מעצרו". לדבריו, "אף שהחקירה מתנהלת חמישה חודשים, אין בידי המשטרה להציג ראיה לפיה פרוש ביצע פעולה לשיבוש החקירה".

עו"ד בן שבת הוסיף ואמר כי "הוא אישר שהוא פעל לא פעם כדי לסייע לאנשים במצוקה לקדם תורים. באחוז ניכר של המקרים לא הועברה לידו אגורה שחוקה. אני סבור שלאור גרסתו ניתן להורות על שחרורו בכל תנאי שבית המשפט ימצא לנכון. מדובר במשיב שלא נמצא בקו הבריאות. הוא לקה באירוע מוחי לפני כמה חודשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר