מחדל ביטחוני

מצבם הרפואי של החיילים - חשוף לעין כל

ציוד צבאי ומסמכים מסווגים רבים - הכוללים גם פרטים אישיים ביותר על חיילים - נמצאו זרוקים באתר פסולת, לא הרחק מבדואים שמתגוררים בסמוך ומגיעים למקום (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חיילים בגדוד. חשופים (צילום: ברק חן, דובר צה"ל)

מחדל חמור של 'ביטחון שדה': עשרות מסמכים ברמת סיווג 'שמור' וציוד צבאי רב הושלכו לאשפה, והגיעו לאתר הפסולת 'דיה' בדרום. צלם טבע בשם אלעזר אמיתי הגיע השבוע לתעד ציפורים באזור אתר הפסולת, וגילה שם את המסמכים המסווגים והציוד הצבאי.

יצויין, כי החומר הרגיש עושה בדרך כלל בקלות את דרכו לבדואים מקומיים שמגיעים בקביעות לאתר ומחטטים בין ערמות הזבל. מבדיקת המסמכים והחומרים שהימצאותם באתר נחשפה ב-nrg עולה, כי מדובר על מסמכים של גדוד 'קרקל' - הגדוד הקרבי בגבול מצרים, שנחשפים בהם פרטים רבים על הציוד הקרבי שנמצא ברשות הגדוד ואף על הלוחמים עצמם - כולל מצבם הכלכלי והרפואי.

כמו כן, בקובץ המסמכים המופיע תחת הכותרת 'אוגדן הכנה למ"כים של גדוד הקרקל' מופיעים פירוט אמצעי לחימה ופירוט על התנהלות ברשת קשר צבאית, כולל קודים וסיסמאות בהם עושים שימוש.

אפילו דף ובו פירוט עם סימוני ידיים של מפקדים בהם עושים שימוש לתנועת הכוח - איך מסמנים צעידה בטור אחד, איך בשני טורים, ואיך מסמנים זיהוי של מחבל או של סכנה - נמצא באוגדן העצום שנזרק לאתר הפסולת.

גורם לשעבר במערך ביטחון המידע של צה"ל אמר לאתר: "גם אם המידע שעולה במסמכים הללו אינו ברמת סיווג הכי חמורה שיש, ויכול להיות שלא יטריד כל אחד, מדובר במקרה שלא צריך לקרות. אם מסמכים כאלו זרוקים, הגם שזו רמת סיווג נמוכה, מי ערב לכך שמסמכים מסווגים יותר, כמו דו"חות מודיעין שאמורים להיות שמורים כמו שצריך, אינם זוכים לאותו יחס?", תתה.

גורם ביטחוני נוסף מדגיש, כי הסוגיה חמורה יותר מהמידע שנחשף בפועל: "גם אם פוטנציאל הנזק של המסמכים הללו הוא קטן, העובדה שהם זרוקים ללא השגחה היא בעיה משמעתית", הוא טוען, ומוסיף כי "השאלה העולה היא האם מצב זה חוזר על עצמו גם עם מסמכים מסווגים. כלומר: האם יש מסמכים בעלי רמת סיווג גבוהה שמגיעים לאתר פסולת".

תגובת דובר צה"ל: "האירוע יתוחקר על ידי המפקדים. בגדוד יבוצע רענון נהלים בנשוא שמירה על ביטחון מידע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר