הרוויחו פעמיים

עתרו נגד אי מינוי דיינים ויקבלו 75,000 ש"ח

"התנועה למדינה יהודית", שעתרה לבג"ץ באמצעות עו"ד אורי פז והביאה למינויים של דיינים חדשים, תזכה להוצאות משפט בסכום של 75,000 ש"ח - כך החליטו שופטי ביהמ"ש העליון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מינוי דיינים, השנה (צילום: Yaacov Cohen/FLASH90)

בג"צ קבע כי המדינה תשלם 75,000 שקלים ל"תנועה למדינה יהודית", שעתרה לבג"ץ באמצעות עו"ד אורי פז באשר לאי מינוי דיינים לבית הדין הגדול.

זה שנים רבות שלא מונו דיינים לבית הדין הגדול, ואלו שכיהנו בו היו על תקן זמני במינוי הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף. הוועדה למינוי דיינים לא הצליחה להתכנס ולבחור דיינים קבועים, עד שבג"צ איים לבטל את המינויים הזמניים ולמעשה להשבית את בית הדין הגדול, זאת בעקבות עתירה של התנועה למדינה יהודית.

ואכן, לאחר לחץ בג"צ נבחרו עשרה דיינים חדשים. העותר פנה לבג"צ בבקשה שיחייב את המדינה בהוצאות משפט על העתירות שהגיש. בג"צ אומנם לא קיבל את הבקשה על הסכום המלא, אך חייב את המדינה בסך 75,000 שקלים בטענה כי אלולי העתירות ספק והוועדה הייתה בוחרת דיינים עד עצם היום הזה.

בהחלטתם כתבו הרכב השופטים אליקים רובינשטיין, אורי שוהם ומני מזוז כי: "ללא ספק תרמו העתירה - והחלטות בית המשפט במהלך הטיפול בה - לתוצאה של מינוי הדיינים. נדבר גלויות ואמת, אילולא "החרב המתהפכת" של פקיעת המינויים בפועל לבית הדין הרבני הגדול ספק ספיקא אם היו מינויי הקבע קורים. העותרת ראויה לשכר טרחה, וחבל שהגענו עד הלום בהקשר זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר