לא יוכל לערער

ביהמ"ש העליון: הרב ברלנד יישאר במעצר עד תום ההליכים

בית המשפט העליון דחה את בקשת פרקליטיו של הרב אליעזר ברלנד לערער נגד השארתו במעצר עד תום ההליכים וקבע כי הרב יזכה לקבל טיפול רפואי הולם וראוי גם במעצר (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר דחה הבוקר (חמישי) את בקשת פרקליטיו של מנהיג 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד לערער נגד השארתו במעצר מאחורי סורג ובריח עד תום ההליכים.

את הבקשה הגישו עורכי הדין אביגדור פלדמן ורחל תורן, כאשר לטענתם העבירות המיוחסות לרב ברלנד הינן "בדרגת חומרה נמוכה", כך שתקופת המאסר הצפויה לו - כ-18 חודשים - עולה כמעט לכדי תקופת מעצרו (הכוללת, לטענתו, את חודשי מעצרו בדרום אפריקה במסגרת הליכי ההסגרה; ואת תשעת חודשי מעצרו עד תום ההליכים נגדו).
עוד הם טענו ביחס לחשש להימלטותו מן הדין כי הרב ברלנד הגיע לארץ מכוח החלטה עצמאית תוך ש"קץ בחיי נדודים" ואף שיתף פעולה "באופן מלא" עם חקירת המשטרה.

בנוסף טענו פרקליטי הרב ברלנד כי בהחלטות קודמות בעניינו נקבעו מספר עובדות שגויות, בהן בין היתר שעשה שימוש בדרכון מזויף ושעזב את הארץ עת היה מודע לחקירה המתנהלת נגדו וכן שהורה לשניים מחסידיו להכות חסיד שלישי על מנת לשבש את החקירה ולמנוע מאחת המתלוננות להגיש את תלונתה.

עוד הם טענו נגד שני התסקירים שהוגשו בעניינו של הרב ברלנד, שהביאו להחלטה להשאירו במעצר עד תום ההליכים, כאשר לטענתם ההערכות השליליות נובעות מהשונות החברתית והתרבותית שבין קצינת המבחן שערכה את התסקיר לבין הרב ברלנד.

לבסוף, טענו עורכי הדין פלדמן ותורן כי בשל מצבו הבריאותי לא ניתן להשאיר את הרב במעצר.

המדינה דחתה את הטענות וטענה בין היתר כי הצגת חזרתו לארץ של הרב ברלנד ככזו הנובעת מרצונו הטוב "רחוקה מלשקף את המציאות כהווייתה".

בסופו של דבר, בית המשפט העליון לא שוכנע כי יש באסמכתאות הרפואיות כדי להצדיק ערר נגד השארתו של הרב ברלנד במעצר מאחורי סורג ובריח וכן לא נמצאה ראיה לכך ששירות בתי הסוהר אינו מסוגל לדאוג כיאות למצבו הבריאותי.

השופט גם ציין כי "מבלי להקל ראש במצבו הרפואי של המבקש, סמוך ובטוח אני כי שירות בתי הסוהר ימשיך לעשות כל אשר לאל ידו על מנת לדאוג לכך שאף בעתיד יזכה הלה לטיפול רפואי הולם וראוי".

באשר לעונש הצפוי לרב ברלנד מבידה ויורשע, כותב השופט דנציגר כי "אף אם הייתי מקבל את טענת המבקש – עליה חולקת המשיבה – כי העונש הצפוי לו הינו 18 חודשי מאסר "בלבד", אין בכך כדי להצדיק, לעת הזו, את שחרורו ממעצר מאחורי סורג ובריח. זאת, בשים לב לכך שמצויים אנו בתחילתה של תקופת מעצרו עד תום ההליכים ובשלביו הראשונים של ההליך העיקרי, כאשר לטענת המשיבה 'ענייננו אינו בתיק גדול שניהולו אמור להימשך זמן רב'".

"למותר לציין", מדגיש השופט, "כי עם חלוף הזמן והימשכות ההליך העיקרי עומדת למבקש האפשרות להגיש בקשה לעיון חוזר בתנאי מעצרו".

עוה"ד רחל תורן ואביגדור פלדמן, מצוות ההגנה של הרב ברלנד אומרים בתגובה כי "אנו לומדים את ההחלטה ונראה כיצד להערך בהתאם. יצוין כי בית המשפט הותיר פתח לפנייה נוספת אליו בבקשת שחרור הרב עם התקדמות ההליך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר