המקורבים הוקרבו בשביל הפיוס?

"תקעו סכין בגב": הפיטורים שמסעירים את קהילת 'הרנטגן'

חסידיו של הרנטגן טוענים כי שני מקורביו הגדולים "הוקרבו" בשביל פיוס עם ראש העיר יחיאל זוהר, שאחיו, יצחק זוהר, מונה למנהל המוסדות. וגם: הסמס הנזעם והמרד ב"חיידר" • הסיפור המלא (בארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב איפרגן, "הרנטגן" (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

סערה בחצר ה'רנטגן': לפני כשבועיים, בחגיגת בר המצווה הגרנדיוזית לבנו של הרב יעקב איפרגן, המכונה 'הרנטגן', השתתפו גם שניים מאנשיו הקרובים ביותר. מדובר ביאיר כהן-ארזי וליאור שאער. השני, שימש עד לימים האחרונים כמנהל מוסדות החינוך של הרב איפרגן. אלא שמתברר כי מאחורי החיוכים ולחיצות הידיים בבר המצווה, מתחת לפני השטח, שוררת מתיחות גדולה בין הרב ואנשיו הקרובים.

בימים האחרונים, התפטר ליאור שאער מתפקידו בהנהלת מוסדות החינוך של הרנטגן. אך גורמים המעורים היטב בסיפור, טוענים כי שאער לא התפטר - אלא פוטר, כחלק מדיל שנרקם בין הרנטגן ליריבו המר לשעבר - ראש העיר יחיאל זוהר.

ראש העיר יחיאל זוהר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. אחיו של זוהר מונה למנהל מוסדות הרנטגן במסגרת הפיוס (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

למעשה, הסיפור מתחיל בסכסוך הישן של הרנטגן מול ראש העיר הוותיק יחיאל זוהר, ששיאו בבחירות המוניציפאליות בשנת 2013, אז תמך הרנטגן בחבר המועצה אייל מסיקה שהתמודד לראשות העיר. יצויין כי במקביל לרנטגן, מסיקה נהנה גם מעמדתה של ש"ס הארצית ששמרה כביכול על ניטרליות בנושא. מי שעמד באותה תקופה מאחורי מהלכיו העצמאיים של הרנטגן, הוא יאיר כהן ארזי, האיש הצמוד אליו ביותר במהלך כל השנים האחרונות.

ההסכם עם ש"ס, הסחיטה ו"הבגידה הכואבת"

בעקבות הקרב בין הרנטגן וש"ס ליחיאל זוהר, פרץ סכסוך משמעותי בין ש"ס לגאון רבי יורם אברג'ל זצ"ל, שתמך באופן עקבי בזוהר. הסכסוך המורכב עלה לכותרות בהקשר לפרשת הסחיטה, במהלכה ניסה העבריין שלום דומרני לסחוט את כהן ארזי על מנת שיגרום לרנטגן לשנות את תמיכתו ולנטוש את הברית עם ש"ס. במסגרת הפרשה, כזכור, נעצר הגאון רבי יורם אברג'ל, והעבריין שלום דומרני נידון ל-15 חודשי מאסר.

על פי גורמים המעורים בפרטים, בשנה האחרונה חלה התחממות ביחסים בין הרנטגן לראש העיר המכהן יחיאל זוהר. במסגרת אותה "התחממות", הוחזר אחיו של ראש העיר, יצחק זוהר, לתפקיד מנכ"ל המוסדות של הרנטגן, זאת לאחר שפוטר בעבר מהתפקיד במהלך הסכסוך עם ראש העיר.

לטענת אותם גורמים, לאחר מינויו של יצחק זוהר, החל הלה לפעול לפיטוריו של ליאור שאער מתפקידו כמנהל מוסדות החינוך בעיר. גורם המעורה בנושא העיד כי שמע מפיו של זוהר כי מטרתו היא "לנטרל את ליאור שאער ואת יאיר כהן ארזי" זאת כחלק מההכנות לבחירות הבאות, "כדי לוודא שהרנטגן לא ישוב להתחבר עם ש"ס ויפריע לבחירת יחיאל אחי לקדנציה נוספת".

הרב יורם אברג'ל זצ"ל (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

"המקורבים הגדולים הוקרבו בשביל הפיוס"

לפני מספר חודשים, הודיע זוהר לשאער כי הוא מתכוון לפטר אותו. שאער החל בהליכי משא ומתן מול הרנטגן, זאת על מנת שיוכל לפרוש ממוסדות החינוך, המנוהלים בפועל כחלק מרשת מעיין החינוך של ש"ס, מבלי שיפלו עליו חובות מקומיים שנצברו בחלק מהמוסדות.

אלא, שלפני מספר שבועות החליט הרנטגן לתמוך בפיטורי המנהל באופן מיידי. "בעקבות כך שאער הרגיש שתוקעים לו סכין בגב. הוא היה האיש הכי קרוב, שדאג רק לאינטרסים של הרנטגן, ופתאום מקריבים אותו בשביל שלום עם ראש העיר", מתאר אחד ממקורביו בשיחה עם "כיכר השבת".

גורם בקהילה סיפר ל"כיכר השבת" כי בעקבות הדברים שלח גורם בקהילה הודעת סמס חריפה למכשיר הטלפון הסלולרי של הרב איפרגן, שרוח הדברים בה היתה: "אתה מתנהג כמו ילד קטן, אין לך דעה, אתה זז עם הרוח מכאן לשם ומשם לכאן כמו שבשבת".

פיטוריו של שאער, הביאו גם את כהן-ארזי, שהיה האיש החזק בחצר, להתנתק למעשה מהרנטגן. "הוא הבין את הרמז, הרב איפרגן ("הרנטגן". ח.א.) בחר להקריב את האנשים הכי קרובים אליו בשביל פיוס עם ראש העיר, הוא לא רצה להיות שם..." אומר מקורב אליו.

הפיטורין נכנסים לתוקף והקהילה סוערת

לפני כשבועיים, כך מספרים בקהילה, לקראת בר המצווה שערך הרנטגן לבנו, התערבה רעייתו בסיפור וזימנה את כהן-ארזי ושאער לפגישה עם בעלה. היא הצהירה בפניהם כי "לא יתכן שינטשו אתכם, דווקא אתם שספגתם את האיומים מדומרני בשביל הרב, אסור להפקיר אתכם". באותה פגישה, סוכם על רגיעה בחצר.

מנכ"ל רשת החינוך של ש"ס חיים ביטון והשר אריה דרעי. הפיטורים מהמוסד אושרו על ידי הרשת (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

אלא שלמרות הרגיעה, בימים האחרונים הצליח יצחק זוהר, מנכ"ל המוסדות ואחיו של ראש העיר, לשכנע את הגורמים האחראיים ברשת מעיין החינוך של ש"ס לפטר את המנהל שאער. אישור זה נדרש מכיוון שמוסדות החינוך של הרנטגן משויכים כאמור לרשת מעיין החינוך. הטענה הרשמית לפיטורין, היא סכסוך בין מנהל המוסדות יצחק זוהר לבין מנהל מוסדות החינוך ליאור שאער על שטח מקום המשרד שלו במוסד, ש"נצרך עבור כיתה נוספת בעקבות מצוקת מקום".

בעקבות הפיטורין מתרחשת סערה בקהילה, כאשר מספר הורים לילדים ב'חיידר' של הרנטגן אף הוציאו את ילדיהם מתלמוד התורה והעבירו אותם למוסד אחר, כמחאה, זאת בעקבות מה שחלקם מכנים "בגידה ללא סיבה".

גורמים המעורים בנושא אומרים בשיחה עם 'כיכר השבת', כי העובדה שברשת מעיין החינוך אישרו את הפיטורין של מי שנחשבים כבשר מבשרה של ש"ס, מסמנת על התקרבות בין דרעי וראש העיר זוהר, שנחשבים ליריבים מרים.

אחד ממקורביו של כהן ארזי אומר, כי "הוא ("הרנטגן" ח.א.) חושב שיש פיוס בינו לבין כהן-ארזי ושאער, אבל מתחת לפני השטח ישנה בעירה".

"אריה דרעי סבל רבות מהסכסוך עם הרב יורם אברג'יל ועם ראש העיר יחיאל זוהר", מוסיף אחד הגורמים, "הכישלון של דרעי בבחירות לראשות העיר לא כאב - כמו שכאב לו ההפסד של קולות ש"ס בעיר שנשמעו להוראת הרב אברג'יל והצביעו עבור מפלגתו הכושלת של אלי ישי. דרעי הבין שהוא חייב לסיים את זה והסכים להקרבתו של איש ש"ס מובהק למען ההסכם עם ראש העיר".

הרנטגן. "הקריב" את מקורביו בשביל השלום? (צילום: ג'ורג' נובומינסקי, פלאש 90)

ליאור שאער מסר בתגובה: "אני בקשר טוב עם הרנטגן, ברוך השם התקדמתי לתפקיד טוב יותר, אני מאמין בתלמוד התורה שייסדתי שהוא תלמוד התורה הטוב ביותר בנתיבות, לא הוצאתי את ילדי מהמוסד".

מרשת החינוך של ש"ס נמסר כי שאער שובץ לעבודה במוסד אחר.

"הרנטגן" סירב להגיב. לא ניתן היה להשיג את תגובת יצחק זוהר ויאיר כהן-ארזי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר