מוזר וחריג

השגריר הבריטי בערב הסעודית התאסלם

סימון קוליס הודיע השבוע כי החליט להתאסלם. קוליס שנשוי למוסלמית סורית ביקר במכה, המקום המקודש ביותר לאסלאם והודיע כי החליט להמיר את דתו לאסלאם (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קוליס במכה (מתוך טוויטר)

סיימון קוליס, השגריר הבריטי לערב הסעודית, הודיע השבוע בעמוד הטוויטר שלו כי המיר את דתו לאסלאם. זאת לאחר שנים ארוכות בהן שימש דיפלומט במדינות ערב, כולל בעיראק ובסוריה.

קוליס, הנשוי להודא מוג'רקש הסורית, הוא הדיפלומט הבריטי הראשון אי פעם לעלות לרגל למכה, במסגרת ה"מצווה" המוסלמית המכונה חאג'.

קוליס הוצב בריאד בירת ערב הסעודית בשנת 2015, לאחר שנאלץ להימלט מסוריה בה שימש ציר בריטי, בעקבות מלחמת האזרחים המשתוללת במדינה כבר יותר מחמש שנים. לפני כן כיהן כשגריר בריטניה לקטאר וכדיפלומט בבחריין, תוניסיה, הודו, ירדן ודובאי.

הדיפלומט הודה לעוקבים אחריו בטוויטר, שבירכו אותו עם פרסום החדשות על המרת דתו, ואמר שהחליט להצטרף לדת האסלאם "לאחר 30 שנים בהן חי בחברות מוסלמיות". בין המאחלים אפשר היה למצוא שניים מבני משפחת המלוכה הסעודית. קוליס סירב להתראיין על הדברים ואמר כי הוא אינו מוכן לשוחח על הנושא.

לא ברור עדיין מה תהיה השפעת המהלך החריג של קוליס על הקריירה שלו ועל הנאמנות שלו למעסיקיו הבריטיים שיצטרכו לשאול את עצמם כיצד להתייחס לנושא.

ימשיך בתפקידו?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר