טרור בארה"ב?

מטען חבלה נוסף אותר בתוך פח אשפה בניו ג'רזי

יותר מחמישה מטעני חבלה נמצאו בימים האחרונים בארה"ב, אחד מהם התפוצץ והביא לפציעתם של 29 בני אדם אך בארה"ב מסרבים להתייחס לכך כטרור אסלאמי (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת מטען החבלה (כריס בולווג', טוויטר)

גל של טרור מכה בארה"ב: פיצוץ אירע הבוקר (שני) בתחנת הרכבת בעיר אליזבת שבניו ג'רזי, בעת שרובוט של המשטרה פעל לנטרול מטען שנמצא במקום והורכב ככל הנראה מחמישה מטעני צינור – כך דווח ברשת NBC. לא היו נפגעים.

ראש העיר של אליזבת' בניו ג'רזי מסר כי חמישה מטענים אותרו בתיק בתוך פח אשפה סמוך לתחנת רכבת. אחד המטענים התפוצץ בזמן שרובוט ניסה לנטרלו. בשבת התפוצץ מטען בעיירה סיסייד פארק בניו ג'רזי, אך איש לא נפגע באירוע.

אירועי טרור נוספים אירעו השבוע בארה"ב למרות השקט התקשורתי היחסי סביב הנושא. 29 בני אדם נפצעו בפיצוץ עז שהחריד במוצאי שבת את שכונת צ'לסי שברובע מנהטן בניו יורק. כוחות משטרה וכיבוי רבים הוזעקו לאזור. ממחלקת הכיבוי בניו יורק נמסר כי אף אחד מהפצועים לא נמצא בסכנת חיים.

ברשת "פוקס ניוז" דווח כי נחקר חשד שמדובר במטען חבלה מאולתר שהוטמן בפח אשפה. עם זאת, סוכנות רויטרס דיווחה מפי גורם משטרתי כי נבדקת אפשרות שלפיה הפיצוץ נגרם בטעות על ידי חומרי נפץ המשמשים בתחום הבניין.

ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו, אמר לאחר הפיצוץ כי אין בשלב זה ראיות שהפיצוץ קשור לטרור, אך הצטברו ראיות שמעידות שהוא נגרם כתוצאה ממעשה מכוון וגם לאחר מכן לא פורסמה הצהרה ברורה בנושא.

ארה"ב סבלה מאירועים נוספים מסוג זה במהלך סוף השבוע ביטלו הרשויות בניו-ג'רזי מרוץ התרמה ליחידת המארינס, דקות ספורות לפני הזנקתו, לאחר שמטען צינור התפוצץ בתוך פח שנמצא במסלול הריצה. לא היו נפגעים בפיצוץ. דה בלאזיו אמר במסיבת העיתונאים שערך - כי ככל הנראה אין קשר בין המקרים

משטרת ניו יורק פרסמה בטוויטר הודעה כי היא בודקת אפשרות למטען נוסף בזירה אחרת. ואכן כוחות המשטרה שערכו חיפושים בעקבות דיווח על מטען נוסף לאחר הפיצוץ שארע במנהטן, איתרו סיר לחץ מחובר לטלפון סלולרי ומתוכו יוצאים חוטי חשמל, ארבעה רחובות מזירת הפיצוץ, מה שמעלה את החשד כי מדובר באירוע טרור אם כי שוב לא נמסרה הצהרה ברורה בנושא ונראה שבארה"ב מעוניינים להשתיק את הנושא למרות שמדובר בלפחות 5 מטעני חבלה שהוצבו בימים האחרונים.

ניתן להעריך ולהסביר כי הסיבה להשתקה התקשורתית היא החשש שאירועים מסוג זה יכולים לשחק לידיו של המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ, שיצביע על הסכנה האסלאמית ממנה מתעלמים הדמוקרטים ויבטיח לפעול כנגד האסלאם הקיצוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר