הפרויקט הושק: 12 מיליון שקל לבחורי ישיבה בסכנת נשירה

סגן שר החינוך מאיר פרוש השיק את הפרויקט למניעת נשירה בישיבות הקטנות. המדינה הקצתה לנושא - שנכלל בהסכם הקואליציוני - תקציב של 12 מיליוני שקלים (חרדים, חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
תמונת אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר (צילום: נתי שוחט, פלאש 90, וידאו: באדיבות המצלם)

בכירי משרד החינוך, רבנים וסגן השר מאיר פרוש השיקו היום (שלישי) בבני ברק את פרויקט החונכים "חנוך לנער", המיועד לסיוע לימודי ורגשי לתלמידי ישיבות קטנות. במסגרת הפרויקט צפויים להיות מועסקים מאות חונכים שיתפרסו בישיבות קטנות ויעניקו סיוע לאלפי בחורים בהיקף של עד עשרה אחוזים מתלמידיו של כל מוסד שיבחר להשתתף בפרויקט.

הפרויקט הושק בעקבות בקשת גדולי ישראל מסגן השר מאיר פרוש במהלך המשא ומתן הקואליציוני. "מדובר בדור העתיד של עם ישראל שזקוקים לסיוע", אמרו גדולי ישראל לפרוש. בעקבות הבקשה, הוכנס להסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד סעיף המתקצב את הנושא.

במסגרת העבודה על הפרויקט הוקמה ועדת היגוי חינוכית-רבנית, המורכבת מאנשי חינוך ממגזרים וקהילות שונות בציבור החרדי. בראש הפרויקט יעמוד הגאון רבי יהושע פינק, רב בית המדרש בעלזא בבני ברק, הגאון רבי אשר בן נעים, מראשי ישיבת "ברכת אפרים" ורבנים נוספים.

הרכזים הארציים של הפרויקט הם הרב שלמה ריין מראשי 'לב שומע', האחראי על תחום ההשמה והסיוע לנוער, הרב אברהם יוסף נוימן והרב ישראל מאיר דרהין, ר"מ בישיבה בבני ברק.

משרד החינוך הקצה לצורך הפרויקט תקציב של 12 מיליון שקלים עבור שנת הלימודים תשע"ז, ונקבע כי מנהלי המוסדות וראשי הישיבות הם שיחליטו מי התלמידים הזקוקים לחונך בהתאם לקריטריונים שנקבעו.

סגן השר פרוש אמר כי "הדאגה לנוער הזקוק לסיוע היא הבעיה המשמעותית ביותר בתחום החינוך בימינו, והגיע הזמן שהנציגות החרדית תתייחס לכך באופן פרטני ותשקיע את כל האנרגיה הדרושה בנושא".

"בהוראת גדולי ישראל שהטילו עלי את המשימה הכבדה בכניסתי למשרד החינוך, פעלתי רבות כדי לזכות להגיע למקום הזה, ממנו נוכל לסייע ולהציל נפשות רבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר