היעדרות מפתיעה

למה הרב קלמנוביץ' לא התפלל בסלבודקא?

הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ' שנהג להתפלל את תפילות ראש השנה בישיבת סלבודקא, חרג השנה ממנהגו והתפלל במקום אחר. בישיבה טוענים: 'הסיבה - בעיות בריאותיות'. מבדיקת "כיכר השבת" עולה: המניין עמו התפלל הרב קלמנוביץ - מורכב מאנשי 'הפלג' שסולקו מתפקידיהם (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב קלמנוביץ (באדיבות המצלם)

בשנים עברו נהג הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ' להתפלל את תפילות ראש השנה בישיבת סלבודקא, אולם השנה, בחר לראשונה להתפלל במניין נפרד בבית המדרש סטריקוב ברחוב אלשיך בעיר בני ברק.

בישיבת סלבודקא מספרים כי הגר"י נעדר בשל בעיות בריאותיות וכי ביום כיפור הוא צפוי להתפלל כבשנים עברו בהיכל הישיבה, אולם ל"כיכר השבת" נודע כי המניין שאורגן על ידי בנו של הרב קלמנוביץ, היה מורכב כולו מחזנים המזוהים עם הפלג הירושלמי, כאלה שסולקו בעבר ממשרותיהם בשל השקפותיהם.

כך לדוגמא, שימש הרב יחזקאל ליפקוביץ, חתנו של הגאון הגר"מ גרוס כחזן בתפילת ערבית בליל ראש השנה. בתפילת שחרית ניגש לפני העמוד הגר"י ונרולדה ששימש בעבר כחזן בבית הכנסת המרכזי בשכונת רמת אלחנן והודח מתפקידו.

עוד נודע, כי במוסף ניגש הרב נובוגרוצקי שסולק בעבר מבית המדרש המרכזי בשכונת נאות יוסף ובמנחה היה חזן הרב יצחק מנחם קרלינסקי - גם הוא מאנשי הפלג הירושלמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר