הימים הנוראים

מאחורי הקלעים של מינוי ה"בעל מקריא" החדש בגור

הגאון רבי מרדכי וולקוביץ, מונה ל'בעל מקריא' החדש לתקיעות בחסידות גור, אלא שקודם לכן התפקיד הוצע לרב נפתלי נוסבוים, שבשל החזקה שלו בפינסק קרלין נאלץ לוותר (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Ouria Tadmor/FLASH90)

בחסידות גור מונה השנה בעל מקריא חדש לתקיעות - כפי שפורסם אמש ב"כיכר השבת" - הגאון רבי מרדכי וולקוביץ רבה של החסידות בעיר ערד, שהחליף בתפקיד הנכבד את קודמו הרב ישראל דוד רוסט, רבה של החסידות בחיפה, זאת עקב חולשתו.

אלא שלמינויו של הרב וולקוביץ שאכן נחשב מבכירי הרבנים בגור ושמו יצא לפניו כתלמיד חכם וגאון בהלכה ובפסק קדמה סאגה לא קטנה.

מתברר כי המינוי לבעל מקריא, שהיה מועדף על ההנהגה הרוחנית בחסידות, היה דווקא הגאון הרב נפתלי נוסבוים, ראש ישיבת "חיי משה" וראש בית הדין "אהבת שלום" בירושלים.

לרב נוסבוים יש קשר הדוק עם כ"ק מרן האדמו"ר מגור, בענייני תורה והלכה, והוא נחשב לצד היותו תלמיד חכם בעל שיעור קומה נדיר גם למי שמקורב לרבי.

אלא שכשהגיעה הבקשה לפתחו של הרב נוסבוים שיקבל על עצמו את התפקיד נוצרה בעיה. מתברר כי בשנים האחרונות משמש הרב נוסבוים כבעל מקריא בחצר חסידות פינסק קרלין, זאת לאחר שבעל המקריא הוותיק הגאון הצדיק רבי ישראל גרוסמן, ראש ישיבת פינסק קרלין ואביו של הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, הלך לעולמו לפני כעשור.

הרב נוסבוים הבהיר כי יש ברשותו כבר חזקה לכהן בפינסק קרלין ולאחר שנועץ הודיע כי הוא נשאר לכהן כבעל מקריא בחצר פינסק קרלין, בעקבות כך מינו בגור את הרב וולקוביץ שזכה בתפקיד הנכסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר