אאא

אימפריית הטכנולוגיה אפל צועדת בראש המותגים בעלי הערך הגבוה ביותר בעולם. זאת חרף הירידה במכירות האייפון השנה. אחריה בדירוג 100 המותגים המובילים של "אינטר-ברנד" (Interbrand’s) נמצאות גוגל וקוקה-קולה, בהתאמה.

שווי המותג של אפל עלה ב-5% ל-178 מיליארד דולר, ואילו גוגל רשמה זינוק של 11% ל-133 מיליארד דולר.

עלייה זו של אפל מגיעה חרף הירידה הראשונה במכירות האייפון מאז הושק המכשיר ב-2007. מוקדם יותר השנה רשמה החברה ירידה במכירות מ-61 מיליון מכשירים ל-51 מיליון מכשירים ברבעון הראשון של השנה.

פייסבוק רשמה את הזינוק הגדול ביותר בערך מותג – טיפוס של 48% ל-32.6 מיליארד דולר, ואילו החנות האינטרנטית הגדולה בעולם, אמזון, הוסיפה שליש מערך המותג ל-50.3 מיליארד דולר.

חברות הטכנולוגיה היו דומיננטיות ברשימה השנה, כשמתוך ה-20 המובילות, 8 הן חברות מתחום זה.

מבין החברות הבריטיות שנכללו בדירוג של 100 החברות הן בנק HSBC במקום ה-47, ומותג האופנה "ברברי" במקום ה-83.

שתי כניסות חדשות נרשמו השנה – יצרנית הרכבים החשמליים "טסלה" ובית האופנה "דיור".

הדירוגים מבוססים על הביצועים הפיננסיים, ההשפעה על לקוחות ויכולתו של המותג לקבוע מחירים גבוהים יותר ולגרוף רווחים לחברה.

להלן 10 המותגים המובילים בדירוג Interbrand לשנת 2016:

10. ג'נרל אלקטריק

9. מרצדס-בנץ

8. אמזון

7. סמסונג

6. IBM

5. טויוטה

4. מיקרוסופט

3. קוקה-קולה

2. גוגל

1. אפל