משבר חריף חודש לפני הבחירות

הרפובליקנים נגדו, אך טראמפ מתעקש: לא אפרוש לעולם

הסערה בעקבות הקלטות דונלד טראמפ מתעצמת. בכירים רפובליקנים קראו לו לפרוש מהמירוץ לבית הלבן, ואחרים מנסים לקדם הליך להדחתו, אבל טראמפ נחוש: "לא אאכזב את התומכים שלי" (עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דונלד טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

המשבר שיסיים את המירוץ של דונלד טראמפ? פוליטיקאים רפובליקנים רבים קוראים בשעות האחרונות (מוצ"ש) למועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ לפרוש מן המירוץ לבית הלבן, זאת בעקבות פרסומה של הקלטת בה הוא נשמע מדבר בגסות לפני כ-15 שנה. כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי גורמים במפלגה החלו לנסות ולקדם הליך בסופו יודח טראמפ מהמפלגה.

>> דונלד טראמפ איש השנה שלכם?
הצביעו עכשיו בסקר אנשי השנה <<

באתר "פוליטיקו" דווח כי תוכנית Victory, שעוסקת בעתיד המפלגה הרפובליקנית אם טראמפ ייבחר לנשיא - נעצרה במפתיע על ידי וועידת המפלגה. במייל מטעם הוועידה נאמר: "עצרו את כל הפרויקטים. אם משהו נמצא בהפצה או בהדפסה – אנחנו צריכים שזה ייפסק. נעדכן אתכם מתי להמשיך".

למרות הצהרותיהם של חברי קונגרס וסנאטורים רבים כי לא יצביעו לטראמפ בעקבות הפרשה והקריאה לו לפרוש מן המירוץ, הוא נחוש להישאר. טראמפ הצהיר הערב כי לעולם לא יפרוש מהמירוץ וכי "לא יאכזב את התומכים".

בגנו של טראמפ, מייק פנס, הפך לאיש אהוד בסוף השבוע, ורבים מהרפובליקנים דורשים מטראמפ לפנות לו את מקומו. פנס עצמו אמר מוקדם יותר כי בתור בעל ואב הוא חש עלבון מהדברים של טראמפ, וכי הוא לא סולח על האמירות ולא יכול להגן עליהם.

קארלי פיורינה, מי שהתמודדה מול טראמפ בבחירות הפנימיות והפסידה, אמרה כי הוא "לא מייצג אותי או את המפלגה". גם ג'ון קייסיק כינה את התבטאויות טראמפ "מגעילות" ואמר כי "שום דבר ממה שקרה ב-48 השעות האחרונות לא הפתיע אותי". גם מושל קליפורניה לשעבר, ארנולד שוורצנגר, הודיע כי לא יתמוך בטראמפ בבחירות בעקבות הפרשה.

מעטים בלבד מחברי הקונגרס הגנו על טראמפ. ג'ק קינגסטון, אחד מהם, העיד כי "לפני עשר שנים הוא היה אדם אחר. אני שמח מאוד שהוא התנצל במהירות".

מלניה טראמפ, אישתו של המועמד השנוי במחלוקת, אמרה כי "ההתבטאויות של בעלי לא מקובלות עליי ופוגעניות. הן לא מייצגות את האדם שאני מכירה. יש לו את הלב והשכל של מנהיג. אני מקווה שהעם האמריקני יקבל את התנצלותו כמו שאני קיבלתי ושכעת יתמקד במטרות שלפנינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר