אם כבר מוזיקה חסידית - אז ככה // המבקר שלנו האזין ל"קול הכוכבים"

אלבום אחד - 13 זמרים, הזמר צבי זילברשטיין באלבום דואטים ייחודי עם מיטב האמנים והמלחינים במוזיקה החסידית. מה חושב עליו מבקר המוזיקה של "כיכר השבת"? (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(יח"צ)

אלבומי "אול סטרס" הם כמעט תמיד תענוג צרוף. בעבר הייתה זו סדרת "סוליד גולד" המופלאה של אבי פישהוף (איפה הוא?) ואלבומי אולסטרס נוספים, אך בשנים האחרונות אנו זוכים לתענוג הזה בעיקר בתחום המוזיקה היהודית עם סדרת "צמאה" המצוינת של נאור כרמי.

אלבומו החדש של צבי זילברשטיין "קול הכוכבים" הוא אלבום אול סטרס כמעט מכל הכיוונים, מלבד המעבד דני גרוס שעיבד את הפרויקט כולו בכל שיר מתוך תריסר השירים באלבום משתתף לצדו של זילברשטיין זמר אחר מהשורה הראשונה במוזיקה החסידית, כמו גם שורה מכובדת במיוחד של מלחינים מובילים שיוצרים יחד את אחד הפרויקטים היותר מעניינים ששמענו במוזיקה החסידית בשנים האחרונות.

זילברשטיין הצליח לרתום לפרויקט את אברהם פריד ומרדכי בן דוד דבר שלא קורה הרבה ורק שוואקי היה חסר כדי לסגור את הפסגה של המוזיקה החסידית לאלבום. בנוסף משתתפים באלבום גם דדי גראוכר שיצא מאיזה "מחבוא" בו הוא שוהה בעשור האחרון, האיש והקול שמגיע עד לשמים - אוהד מושקוביץ, המלחין האגדי איש ה"דבקות" אייבי רוטנברג שאחראי גם ללחן, האיש והקאמבק של השנה - שלמה שמחה, הזמר מלחין - ארי גולדוואג, קול הזהב - שלומי גרטנר, האיש והאנרגיות - ליפא, שלשלת ג'וניור עם לחן של יצחק רוזנטל, מיכאל שניצלער וריבי שוובל.

באלבום יש כמה שירים מצוינים ממש וגם כאלה בינוניים יותר שרק הזמר או העיבוד מציל אותם אך במבט כללי מדובר כאמור באלבום חסידי מעניין הרבה יותר מרוב הפרויקטים ששמענו בשנים האחרונות.

אציין לטובה את השירים "תבוא" בלחנו אלי שוובל ובביצועו של מרדכי בן דוד עם זילברשטיין, השיר מצוין ומרגש ומב"ד מצליח לעורר את הלב, למרות שהרבה מהקול כבר לא נשאר לו. "מודה אני" של אייבי רוטנברג המרגש והנוגע, "ישיש" הקופצני של שלשלת ג'וניור ובגרסת המרקידים שגורמים לנוע על הכיסא בהתלהבות - השיר שפותח את האלבום "הוא ייטיב" עם שלומי גרטנר המצוין.

גרוס עשה עבודה יפה בכל הנוגע לעיבודים המוזיקליים בגוון החסידי בעיקר בשירים היותר סוערים עם כי ניתן היה קצת לוותר על כמה מכלי הנשיפה האופייניים לז'אנר. בשירים השקטים יותר נתן גרוס עיבודים מגוונים יותר כשהמיקס המצוין של אדי ריד יצר סאונד מעולה לאלבום כולו.

אינני חובב גדול של מוזיקה חסידית ואני מעדיף בדרך כלל מוזיקה מורכבת ומגוונת יותר, אך אם כבר, שיהיו אלו אלבומים כאלו תמיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר