מטיילים בחול המועד

לגלות את סודות ההר - יוצאים להרודיון

חול המועד הסוכות הוא הזמן הנכון ביותר לצאת ולגלות את נופי ארצנו, ובעיקר לנוח. מזג האוויר הנעים, חופשת בין הזמנים, והאטרקציות המיוחדות בסוכות - מזמנים את המשפחה לגיבוש והנאה. אז לאן יוצאים הפעם? (טיולים, שיווקי)

גן לאומי הרודיון. סודות ההר נחשפים (צילום: דורון ניסים)

חופשת בין הזמנים הגיעה וכל המשפחה כבר מתכוננת לטיול המסורתי בחול המועד סוכות. רק מכינים את התיק ויוצאים לטייל. אבל לאן הפעם?

רגע לפני העלייה לרגל לירושלים, אפשר לקפוץ לאתרי התיירות שמקיפים את עיר הבירה, וליהנות מחוויה משפחתית, טיול חינוכי ומאתגר, ובעיקר כייף גדול.

כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים, מביאים לכם את כל המקומות הנכונים לטיול בחול המועד סוכות. הפארקים והגנים הלאומיים ברחבי הארץ, מסלולי טיול מסודרים ובטיחותיים, ואטרקציות לכל הגיליאים.

אז מה הפעם?

סדנאות והצגות מהורדוס ועד בר כוכבא. (דורון ניסים)

פארק (גן לאומי) הרודיון

מה קורה שם? אחד המבנים המרתקים בעולם הקדום, מציג את ההיסטוריה של העם היהודי בימי בית שני ומרד בר כוכבא. תיאטרון, הצגות, סדנאות ומסלולים מודרכים. בקיצור: לכל המשפחה.

איך מגיעים? למגיעים מירושלים: לפני הכניסה לשכונת הר חומה, פונים במעגל התנועה ביציאה השנייה ימינה, נוסעים כ-7 ק"מ בכביש מס' 356 מהר חומה לכיוון תקוע- נוקדים וכ-2 ק"מ לפני צומת תקוע פונים שמאלה בעקבות השילוט להרודיון עד מגרש החנייה.

מתי אפשר להגיע? חול המועד סוכות, שלישי-חמישי בתאריכים 18-20.10.

כמה עולה לנו? מבוגר - 29 ש"ח, ילד - 15 ש"ח. הנחות לסטודנטים ואזרחים ותיקים. האטרקציות הנוספות ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, מלבד הסדנאות הקדומות עם תשלום סמלי.

אז מה קורה שם? מסע שכולו תיאטרון חי המגלה את סודות ההר, מהורדוס ועד בר כוכבא. כמה זמן לקח לבנות את ההר? וכמה כוח צריך בשביל לזרוק אבן בליסטרה? שחקני תיאטרון שיציגו את בעלי המלאכה הקדומים, נגנים, מורדים ומלכים. חוויה מרתקת שמציגה את ההיסטוריה באופן חי ומהנה.

סיורים מודרכים: יצאו המכניסה לאתר בין השעות 10:0-15:00 בכל שעה עגולה.

הצגות: בבית הכנסת: בשעות 10:45 כל שעה עד 13:45. בבור המים: 11:30 כל שעה עד 14:30.

היסטוריונים צעירים: הגן הלאומי הרודיון מביא את סיפורו של הורדוס והיישוב היהודי בימיו, עד מרד בר כוכבא. הזדמנות להתחבר להיסטוריה של העם היהודי שמוצגת במדרשי חז"ל באופן פעיל. קברו של הורדוס - ההרדיון, שאחראי על בניית נמל קיסריה, מצדה ואפילו בניית בית המקדש - נחשף לפני 9 שנים ומאז שינה את עולם המחקר הארכיאולוגי. ארמונו של הורדוס (שנושא את שמו) היה מוקף בגנים מפוארים ובריכות מים.

מורשת ישראל: בתקופת המרד הגדול כבשו הקנאים את ההרודיון והפכו אותו לבסיס מלחמה. במהלך שהותם שם בנו בית כנסת ומבנים ששרידיהם קיימים עד היום. בתקופת מרד בר כוכבא חצבו הלוחמים היהודים מערכת מחילות מסועפת ששימשה אותם למלחמה עם האוייב. חלק מהמערכת מוארת ופתוחה לביקורי קהל.

באתר ניתן לרכוש את החוברת "פקחים צעירים" ב10 ש"ח בלבד (ניתן להוריד את החוברת גם מאתר רשות הטבע והגנים). הטיול בפארק עם ההפעלות והמשימות שבחוברת, הופכים את הילדין לפקחים צעירים השומרים על הטבע ומורשת ישראל.

אז איך מתקשרים? טלפון: 02-6541255 או פשוט בקרו באתר של רשות הטבע והגנים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר