הזיקה היהודית

כצפוי: באונסקו אישרו שוב הצעה נגד ישראל

בארגון המדע התרבות והחינוך של האו"ם הצביעו היום שוב על הצעה ש"מנתקת" את הזיקה היהודית מירושלים והר הבית. הפעם ההצבעה הייתה חשאית לבקשת מדינות (מדיני)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד בתשרי תשע"ז | 26.10.16
(BarryTuck / Shutterstock)

בשעה זו נערכת הצבעה נוספת בארגון על ההחלטה הדומה לזו שהתקבלה לפני כשבועיים המגנה את ישראל על פגיעה במקומות הקדושים למוסלמים בעיר העתיקה בירושלים וכן שכביכול אין זיקה בין העם היהודי לירושלים והר הבית.

ההצעה ההזויה עוררה ביקורת רבה גם בקרב מדינות שאישור את ההחלטה הקודמת מה שאולי הביא לבקשתן של טנזניה וקרואטיה שדרשה כי ההצבעה היום באונסק"ו תהפוך לחשאית.

ואכן כצפוי אושרה ההצעה השנויה במחלוקת הנוגעת למקומות הקדושים בירושלים, בוועדת המורשת של אונסק"ו. עשר מדינות הצביעו בעד, שתיים נגד, שמונה נמנעו ואחת התנגדה.

בישראל צפו מראש כי גם הפעם ההצעה תעבור למרות הזיותה וחוסר ההיגיון שבה וזאת בשל הרוב האוטומטי של מדינות ערב שמצביעות נגד ישראל בכל מקרה. להחלטה אין משמעות מעשית אך היא נדבך נוסף בניסיון להשחיר את פניה של ישראל בעולם.

כזכור, ההצעה הפלסטינית שאומצה באונסק"ו לפני כשבועיים קיבלה את תמיכתן של 24 מדינות. שש מדינות התנגדו, 26 נמנעו ושני נציגים נעדרו. ישראל הוגדרה בהחלטה 15 פעמים כ"כוח הכובש". בין המדינות שתמכו היו גם רוסיה ומצרים.

במסגרת "חוג התנ"ך" שהתקיים בבית ראש הממשלה יום לאחר קבלת ההחלטה אמר בתגובה בנימין נתניהו כי אהבת התנ"ך היא "נדבך יסוד בקיום שלנו, וגם בקיום הבינלאומי שלנו. תיאטרון האבסורד באונסק"ו נמשך, והיום הארגון הזה קיבל עוד החלטה הזויה".

ראש הממשלה אף הציע לחברי אונסק''ו "לבקר בשער טיטוס ברומא ולראות מה הם בזזו לפני 2,000 שנה מבית המקדש". נתניהו הדגיש את האבסורד שבהחלטה והשווה אותו ל"לומר שלסינים אין קשר לחומה הסינית ולמצרים אין קשר לפרמידות". נתניהו הוסיף כי "האמת ההיסטורית תנצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר