בעקבות רעידת האדמה

אזהרה לישראל מפני גלי צונאמי מסוכנים

הרשויות באיטליה פרסמו אזהרה למדינות הים התיכון מפני גלי צונאמי שיכולים להיווצר לאחר רעידת האדמה החזקה הבוקר. ההערכות שגל כזה יגיע לישראל - נמוכות עד אפסיות (בעולם)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

לאחר רעידת האדמה החזקה 6.6 בסולם ריכטר, שהכתה הבוקר (א') באיטליה דוברות משרד הביטחון מסרה כי יש אזהרת צונאמי למדינות לחופי הים התיכון כולל ישראל.

ההודעה היא של רשות החירום הלאומית: "ועדת ההיגוי הבינמשדרית להיערכות לרעידות אדמה מודיעה כי בעקבות רעידת האדמה החזקה במרכז איטליה, פרסמו הרשויות באיטליה אזהרת צונאמי למדינות בחופי הים התיכון. גופי החירום בישראל עוקבים אחרי הדיווחים מאיטליה", נמסר בהודעה.

מהרשות הדגישו, כי על-פי הערכת גורמי המקצוע ההסתברות להגעת גל צונאמי מוחלש בעוצמה נמוכה לחופי ישראל הינה נמוכה ביותר עד אפסית.

כזכור, פחות משבוע אחרי שתי רעידות אדמה חזקות, רעש אדמה עז במיוחד בעוצמה 7.1 בסולם ריכטר, המכון הגיאולוגי האירופי מסר כי עוצמת הרעש הייתה 6.7. הרשויות באיטליה מסרו כי בניינים קרסו במוקדים רבים במרכז המדינה, לפי שעה אין דיווח על נפגעים.

מוקד הרעש היה במרחק של 132 קילומטרים מהבירה רומא ו-68 קילומטרים דרומית-מזרחית לעיר פרוג'ה ועומקו 108 קילומטרים.

כזכור, שתי רעידות אדמה חזקות הורגשו ביום ד' באזור מרכז איטליה, חודשיים בלבד אחרי שקרוב ל-300 בני אדם נהרגו ברעידת אדמה קשה שהביאה לחורבן גדול, במיוחד בעיירה אמטריצ'ה שנמחקה כליל. בשבוע שעבר לא היו כמעט נפגעים, אם כי נגרם נזק רב.

רעידת האדמה באיטליה, מתוך ynet

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר