בניגוד לעבר

שר הביטחון ליברמן עוקץ: "קצינים נדבקים בסינדרום 'מדיני'"

מפתיע: אביגדור ליברמן, שר הביטחון, מצא לנכון הבוקר לשגר עקיצה גלויה, יהיו שיאמרו אף בוטה, לכיוונם של קצינים המביעים עמדות שמאלניות מדי לטעמו של השר (פוליטי, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ליברמן, היום (צילום: באדיבות עמיחי אתאלי, הכתב הפרלמנטרי של ידיעות אחרונות. מתוך @attaliami בטוויטר)

רק לפני כחודש עמד שר הביטחון אביגדור ליברמן מול חברי ועדת חוץ וביטחון ואמר את הדברים הבאים: "קצינים במדים הם אובייקט להתקפות, התנפלות והשתלחות מצד חברי כנסת ואחרים. עזבו את הקצינים והחיילים – צה"ל מחוץ למשחק".

הבוקר (ראשון) ליברמן היה נשמע אחרת לחלוטין: "גם קציני צבא קצת נדבקים בכל הסינדרום הזה של 'פתרון מדיני'. אנחנו צריכים קודם כל לדעת להגן על עצמנו", הוא אמר בעוקצנות גלויה כלפי הקצינים.

את השינוי בין דבריו הקודמים של שר הביטחון מלפני כחודש, לפיהם "הניסיונות האלו להשמיץ את צה"ל ולתקוף את הקצינים הם פגיעה בלב ליבה של החברה הישראלית ובביטחון ישראל", לבין דבריו היום, ההפוכים באופן מוחלט, ניתן אולי להסביר בסקירה שנתן לאחרונה בועדת חוץ וביטחון ראש חטיבת המחקר באמ"ן, תא"ל דרור שלום, לחברי הכנסת והשרים. "ההנחה כי אין עם מי לדבר בצד הפלסטיני אינה נכונה", הוא אמר.

עוד אמר אז תא"ל שלום לפוליטיקאים, באמירה שמן הסתם הקפיצה את ליברמן: "אני יודע שחלקכם לא יאהב לשמוע את זה, אבל מ-2004 יש מנהיג, אבו מאזן, שייצר שקט והתנגדות לטרור. יש בסיס להסדר, יש אופציה להסדר מדיני. אנחנו אמנם לא הבעיה של העולם, אבל אנחנו מטרה נוחה להתעסק בה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר