הכורדים לא מוותרים

המטרה: לחסל את דאעש בערים בסוריה ובעיראק

הכורדים מנצלים את המומנטום של ההצלחות במוסול - עם עשרות אלפי לוחמים על הקרקע - ומתכוונים לסגור על דאעש ולסיים את שלטונו בערים הגדולות בסוריה ועיראק (אקטואליה)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום: דאעש)

מעודדת מהנעשה בגזרת מוסול וחרף החששות מהשתלטות זרה - תורכית, איראנית או אשורית על מוסול, הודיעה ההנהגה הכורדית בסוריה על הבנות עם הממשל האמריקאי שבעקבותיו תצא למבצע חסר תקדים בהיקפו למיגור השליטה של ארגון המדינה האיסלמית - דאעש, בעיר שנחשבת לבירת הארגון בסוריה - א רקה.

כזכור א - רקה נכבשה על ידי דאע"ש בשנת 2013 בזכות מדיניות "הגבולות הפתוחים" אותה הנהיג נשיא תורכיה ארדואן בכדי להקשות על יריבו בשאר אל אסאד.

מדיניות זו נתנה את האפשרות הכמעט בלתי מוגבלת למתנדבי דאע"ש מכל העולם להגיע לתורכיה ומשם לחצות את הגבול לכיוון א - רקה. עם כיבושה הפכה העיר לבירתו הכלכלית והמדינית של הארגון לצד העיר מוסול בעיראק. מאז 2014 העיר ספגה הפצצות של צרפת ורוסיה ואוכלוסייתה הידלדלה אך לצד זאת העמיק דאע"ש את אחיזתו בעיר.

בדומה לקורה בעיראק, גם בסוריה, יש לכורדים רצון להקים באיזור אוטונומיה עצמאית ומנגד תורכיה הרשמית הודיעה כי היא פועלת בסמוך לעיר ותשמור על האינטרסים התורכים באיזור.

שלא בדומה לנעשה בעיראק, השלטון הסורי בראשות בשאר אל אסד ,לא מעודד מהכיבוש הכורדי וסומך על רוסיה וכוחות מיוחדים של חיזבאללה ולכן כנראה ישאיר לכורדים ולתורכים להקיז את דמם על העיר.

מנגד נותר כעת לראות האם רוסיה תגיע גם להבנות עם הכוחות הכורדים ותרכז את מאמציה בלחימה בערים שבשליטת אלנוצרה וכוחות אופוזיציה סורים אחרים.

יהיה אשר יהיה, סופו של ארגון דאע"ש כמדינה - נראה באופק, אך המוני לוחמיו והאידיאולוגיה אותה הוא מייצג לא ייעלמו אלא יחליפו שמות ויעברו למקומות אחרים - סיני וצפון אפריקה הם חלק מהרשימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר