"עטרת" בסקווירא

ראש הישיבה לאדמו"ר: "מצאתם חן בעיני השם"

ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ערך ביקור מיוחד במעונו של האדמו"ר מסקווירא. הרבי התעניין במצב בריאותו וראש הישיבה שיבח את מציאת החן של האדמו"ר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרב"מ אזרחי והרבי מסקווירא (צילום: באדיבות המצלם)

ראש ישיבת עטרת ישראל הגרב"מ אזרחי ערך ביקור רב רושם אצל כ"ק האדמו"ר מסקווירא

בביקור רב הרושם של ראש הישיבה במעונו של האדמו"ר מסקווירא שוחחו גדולי הדור בדברי תורה וענייני דיומא

ביקור מעניין במיוחד התקיים בשבוע שעבר עת חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, ראש ישיבת "עטרת ישראל", הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ביקר במעונו של כ"ק האדמו"ר מסקווירא בעיירה ניו סקווירא בארה"ב.

ראש הישיבה ביקש לבקר במעון קודשו של האדמו"ר שם התקיימה שיחה מעניינת שנשזרה בדברי תורה ובענייני היום.

בתחילת השיחה התעניין האדמו"ר מסקווירא על מצב בריאותו של ראש ישיבת עטרת ישראל הגרב"מ אזרחי. "שמעתי שהייתם במצב בריאותי סבוך" אמר לראש הישיבה והוסיף כי "כתוב 'לכל בשר מרפא', אפילו בתורה של יחיד, בוודאי נאמר כן על תורה דרבים" אמר האדמו"ר והוסיף כי "ראש הישיבה צריך להיות חזק ואיתן למען יוכל להמשיך בהרבצת התורה".

האדמו"ר התעניין על החבורות הפרטיות הנמסרות על ידי ראש הישיבה, כאשר הגרב"מ אזרחי סיפר כי הלימוד הוא על מסכת קדשים, וכשהתעניין האדמו"ר אם ראש הישיבה הינו "בריסקער תלמיד" אישר זאת ראש הישיבה.

האדמו"ר ציין בנוגע ללימוד סדר קדשים כי "אכן צריך להתכונן לביאת המשיח ולדעת את עבודת הקרבנות". בעניין זה הזכיר האדמו"ר את המדרש האומר כי בית המקדש השלישי ייבנה בחודש חשוון.

ראש הישיבה התפעל מאד מהמדרש "ס'איז א מורעדיגע מדרש" אמר וביקש לדעת את המקור. האדמו"ר הציג בפניו את המקור בפסיקתא רבתי, כשראש הישיבה מביע שביעות רצון רבה מהחידוש שהתגלה.

במהלך השיחה שוחחו גדולי הדור על על מחנה בני תורה בארה"ב אשר בראשות הגרב"מ אזרחי, כאשר הרה"ח שלום בער פישל, מראשי העסקנים בסקווירא מספר לאדמו"ר כי מדובר במחנה המיועד לכאלף בחורים ושוהים בו לא רק תלמידי ישיבה. האדמו"ר הפליא עד מאד את הפעילות ואמר כי חשוב לקרב ליבם של ישראל לאביהם שבשמים. "אין זה דבר פעוט כלל" אמר האדמו"ר לראש הישיבה.

לקראת סיום השיחה ציין ראש הישיבה בפני האדמו"ר כי "בכל דור יש כאלה שמחזיקים את הדור" בהצביעו על האדמו"ר והוסיף "יש כאלה שמצא חן בעיני השם".

וענה האדמו"ר בצחות ובענווה "אם כוונתכם עלי, הרי שעלי להוסיף שחן היא מתנת חינם אף על פי שאיני כדאי והגון לכך".

בסיום השיחה המרתקת שנמשכה זמן ממושך, נפרדו גדולי הדור בדברי ברכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר