החיים שאחרי

אובמה, מסיים את תפקידו והופך למיליונר

ברק אובמה מסיים כהונה של 8 שנים בבית הלבן, כבר עכשיו הוא מיליונר אך הונו הולך לתפוח באופן מהיר במיוחד בשנים הקרובות. מה יעשה אובמה ביום שאחרי הבית הלבן? (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אובמה עם אחד מתחביביו הגדולים (צילום: צ'אק קנדי, הבית הלבן)

אמנם בעוד כחודש וחצי צפוי ברק אובמה לצאת מהבית הלבן ולהפוך לפנסיונר בן 55, אך במקרה ודאגתם לו הוא לא יזדקק לסיועה של קופת העיר. על פי המודל שהציבו קודמיו לתפקיד ביל קלינטון וג'ורג' וו. בוש הוא צפוי להרוויח מיליוני דולרים מהרצאות וספרים מלבד הפנסיה הנדיבה על סך 200 אלף דולר לשנה.

אובמה לא מתחיל מאפס, רחוק מכך, על פי הצהרות ההון שאובמה חויב לפרסם כנשיא, הונו מוערך כבר עכשיו בין 7 ל־12.2 מיליון דולר, אך הפרשנים הכלכליים מעריכים כי הוא עשוי לטפס אף מעל 100 מיליון דולר במרוצת חייו בטח לנוכח גילו הצעיר יחסית והפופולריות שלו כנואם מוצלח.

במהלך 8 השנים האחרונות הרוויח אובמה משכורת של 400 אלף דולר בשנה ועוד 50 אלף דולר להוצאות שוטפות, אך את רוב הונו הוא הרוויח דווקא מהדברים שעשה לפני כניסתו לבית הלבן - ספריו שהפכו לרבי מכר הכניסו לו מיליוני דולרים עם יציאתם אך המכירות נחלשו מטבע הדברים עם השנים.

על פי ההערכות ורמזים אותם פיזר אובמה בשנה האחרונה הוא מתכוון לעסוק בנושאי חינוך להנאתו ובהרצאות לפרנסתו. אובמה הוא בעל תואר משפטים מהרווארד ושימש כמרצה לפני שנכנס לפוליטיקה. “אני אוהב את החוק, בעיקר מהבחינה האינטלקטואלית של הנושא”, אמר בראיון למגזין ניו יורקר. “אני אוהב ללמד. אני מתגעגע לכיתה ולתקשורת עם הסטודנטים”, אמר מה שהעלה ספקולציות על חזרתו לאוניברסיטה כמרצה מן המניין.

על פי הנתונים ב'כלכליסט', קודמו, בוש, שלא נחשב לנואם דגול במיוחד, העניק בסביבות 200 הרצאות מאז סיים את כהונתו בינואר 2009, עליהן הוא גובה 100–175 אלף דולר להרצאה. בדומה, קלינטון ביחד עם אשתו, המועמדת לנשיאות הילרי קלינטון, הרוויח מיליוני דולרים מהרצאות. התקשורת האמריקאית דיווחה בפברואר כי בין 2001 ועד להכרזתה של הילרי במאי השנה שעברה על מועמדותה לנשיאות, הם העניקו 729 הרצאות עבור תעריף ממוצע של 210 אלף דולר לאחד. מעבר לכך, בני הזוג הצהירו על הכנסה של 7.7 מיליון דולר מ־39 הרצאות שהעבירו מול בנקים גדולים כמו גולדמן זאקס ו־UBS. בדומה לביל קלינטון, גם אובמה יכול להסתמך על אשתו מישל, שצפויה להיות נואמת מבוקשת כמעט כמוהו לנוכח אישיותה המסקרנת.

גם הקלינטונים הרוויחו לא מעט הודות לספרים שפרסמו, כולל 29 מיליון דולר במקדמות. גם במקרה הזה אובמה צפוי להגיע בקלות לרמות שלהם. שני הספרים שכבר פרסם, “חלומות מאבי” ו”תעוזת התקווה”, הכניסו לו 8.2 מיליון דולר ב־2008–2009 בתמלוגים.

אופציות נוספות שעלו בתקשורת האמריקאית בנוגע לתעסוקתו העתידה של אובמה כוללות בעלים של קבוצת ספורט או פרשן ספורט, זאת בהיותו חובב ספורט וכדורסל ידוע. “אני מפנטז על הקמת קבוצה וכמה כיף זה יהיה”, אמר בשבוע שעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר