מדוע ניצח טראמפ?

דונלד טראמפ ניצח את מערכת הבחירות - טור סיכום

עו"ד דוד דרור מסכם את מערכת הבחירות האמריקאית ומנתח את הסיבות מדוע חזה כבר לפני כמה ימים את נצחונו של טראמפ על פני קלינטון שהובילה בכל הסקרים (בעולם, דעות)

עו"ד דוד דרור | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

לפני כשבוע הימרתי כי טראמפ ינצח בסופו של יום, אם כי צפיתי שינצח בפער מעט יותר קטן, וחזרתי על ההערכה הזו יום לפני הבחירות כאשר מניתי מס' טעמים לדבר:

האחד, הילרי דמות לא אהודה ולא סוחפת. כפי שהוכח, היה יותר דרייב לאנשים לצאת ולבחור בטראמפ מאשר בה. כתבתי שזה לדעתי זה יבוא לידי ביטוי ביום הבוחר עצמו, מה שאכן קרה.

השני, אפקט ה-BREXIT (ההצבעה על יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי). יש מגמה כלל עולמית של בעיטה בממסד השמן, השבע והמוטה. ראינו את זה בבריטניה שם ההצבעה הכתה את הסקרים. ראינו את זה בקולומביה עת העם דחה במשאל עם את הסכם השלום עם ארגון המורדים FARC, ואנחנו רואים את זה חזק מאוד במערכת הבחירות הזו.

השלישי, מה שמכונה בארה"ב shy voters - אנשים שהתביישו לומר בפומבי שהם תומכי טראמפ (אנחנו מכירים את התופעה הזו גם אצלנו ממצביעי ש"ס למשל). אלו אנשים שמשקרים לסוקרים, משקרים לחברים בעבודה ומאחורי הפרגוד שמים טראמפ. והם אכן שמו טראמפ.

הרביעי, במדדי אמינות - הסוקר הכי אמין בארה"ב הוא ה IBD (הוא מכון הסקרים שדייק הכי הרבה בכל מערכות הבחירות) והוא דיבר על פער של 1% כלל ארצי לטובת טראמפ נכון ליומיים לפני הבחירות. ייחסתי לו משקל גבוה בניתוח שלי והדבר הוכיח את עצמו כנכון.

דונלד טראמפ הביס את המתמודדים בפריימריז הרפובליקנים וניצח את מערכת הבחירות כשהוא נלחם במקביל עם תקשורת ממסדית לעומתית באופן שלא הכרנו (וגם בפוקס ניוז השמרנית הוא לא ליקק דבש - ע"ע העימות שלו עם מייגן קלי, ואפילו שדרנים שמרניים פופולריים נכנסו בו בלי הפסקה - ע"ע גלן בק, ומארק לוין), ועם ממסד רפובליקני לעומתי (לדעתי דובר המפלגה - פול ראיין חייב ללכת הביתה).

ניצחון שלו בתנאים כאלה הוא ניצחון משמעותי ומרשים בפרט תוך שהוא מנצח את הילרי גם במגרש הביתי שלה תוך פריצת "חומת האש הכחולה" במדינות כמו פנסילבניה ומישיגן.

הוא חייב תודה עמוקה לרודי ג'וליאני, ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, לניוט-גריניץ, הספיקר הקודם, למנהלת הקמפיין שלו קליאן קונווי אשר עשתה עבודה יוצאת דופן ברמה הגבוהה ביותר, ובתקשורת - לשון האניטי, אן קולטר ולורה אינגרם.

אמנם מדובר בקלישאה אבל זה באמת יום הכיפורים של הסוקרים והתקשורת הממסדית, אשר באופן כמעט זהה לדפוס ההתנהלות שהכרנו פה בבחירות האחרונות בישראל ניסו לייצר מציאות ולא לסקר מציאות, תוך התעלמות קשה ובוטה מהתנהלות נבזית ומחפירה של המפלגה הדמוקרטית. הדבר הזה רק דרבן את האמריקאי הלבן, מהמעמד הבינוני, לבעוט בעיטה הכי חזקה והגונה שהוא יכול בערוצי התקשורת אשר מציגה אותו שוב ושוב כחסר השכלה, פרימיטיבי, שמרן (מדוע זו מילה גסה), ובאופן כללי חסר הבנה מה "באמת קורה" בעולם האמיתי. אין ספק שהנצחון הזה מתוק בעבור הרבה מאוד אנשים בארה"ב.

בשולי הדברים אציין כי הרפובליקנים הצליחו להשיג רוב גם בבית הנבחרים כך שטראמפ למעשה יהיה חופשי ומאושר ליישם את משנתו ללא התנגדות מיוחדת. זו בשורה נהדרת לנשיא נבחר.

באופן אישי אני מאמין שטראמפ יהיה נשיא מצוין לישראל לכל הפחות במובן הזה שהוא יאפשר לה לגלות סוברניות ביחס למדיניות החוץ שלה ולא ינסה לכפות עליה מדיניות חוץ אחרת אשר נדחית פעם אחר פעם בבחירות בישראל.

עו"ד דוד דרור, ממשרד דרור- גרינשטיין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר