"זרם פופוליסטי"

המהפך של טראמפ בראי העיתונות האמריקאית | סיקור

ניצחונו המפתיע של המיליארדר הסוער, דונלד טראמפ, הותיר את התקשורת האמריקאית המומה וכואבת לאחר שכל תחזיותיה התרסקו אל מול חומת המציאות (חדשות בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

דונלד טראמפ ניצח את הבחירות וכבר הפגנות נגד הנשיא הנבחר פרצו בכמה ערים ברחבי ארה"ב. צעדות נערכו בערים אוקלנד, לוס אנג'לס, פורטלנד וניו יורק. מאות סטודנטים נאספו להפגנה באוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס, ובאוקלנד שבצפון קליפורניה המפגינים אף הציתו אש. כמו כן, באורגון דווח על מפגינים שהציתו מוצרים ממותגים של קמפיין טראמפ. מפגינים נוספים נאספו מול הבית הלבן כבר בשעות הלילה, וקרא קריאות בגנותו.

בדומה לניצחון בנימין נתניהו בבחירות בישראל לפני כשנה וחצי גם התקשורת האמריקאית מתקשה לשאת את העובדה שלמרות ההשמצות הרבות וההתנהלות שלהם נגדו הצליח טראמפ לסחוף את המצביעים ולנצח את קלינטון בפער גדול.

כותרות העיתונים בארה"ב שיקפו את ההלם של העיתונאים. "טראמפ נחל הצלחה", כתב "הניו יורק טיימס" בכותרתו הראשית, כשבכותרת המשנה צוין: "איל ההון תפס את הנשיאות, והדהים את קלינטון במדינות המפתח". כזכור תמך העיתון לאורך כל הקמפיין בקלינטון והיה בטוח בניצחונה.

ה"וול סטריט ג'ורנל" בחר לכתוב "הנשיא טראמפ" בכותרת, אך לא הצליח להתגבר בכותרת המשנה: "זרם פופוליסטי הוביל את הרפובליקני למהפך".

העיתון הניו יורקי "ניו יורק דיילי ניוז" בחר בכותרת מוטה הרבה יותר: "בית האימה". בכותרת המשנה הוא הסביר: "טראמפ כבש את המדינות המפולגות של אמריקה, המהפכה הנרחבת שמסמלת סיוט לאומי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר