ראש בראש עם זחאלקה

שקד לחברי הכנסת הערבים: "צאו מהווילה שלנו". צפו

שרת המשפטים עמדה על דוכן הנואמים בכנסת ושללה מכל וכל הצעת חוק שיזמו חברי הכנסת הערבים. כך נשמעו חילופי הדברים בינה לבין ח"כ ג'מאל זחאלקה. צפו (פוליטי, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שקד וזחאלקה, העימות (צילום: ערוץ הכנסת תמונה ראשית: פלאש 90)

ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק יסוד המבקשת להכיר במיעוט הערבי כמיעוט לאומי. שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי), מתוקף תפקידה, עלתה היום (רביעי) על הדוכן כדי לנמק מטעם הקואליציה את סיבת פסילת החוק.

בפתח דבריה אמרה שקד, כי "הצעת החוק מבקשת לחדש בישראל מבנה חוקתי שבו לאזרחי ישראל הערבים תינתן זכות וטו כקולקטיב לאומי ביחס להחלטות מוסדות המדינה. לא בכדי, גם בפסקת ההגבלה האופיינית לחוקי היסוד הקיימים מבקשים מציעי הצעת החוק הזו להכניס שינוי דרמטי. פסקת ההגבלה שלה, מדברת על מדינה דמוקרטית ומשמיטה באופן בוטה את זהותה של ישראל כמדינה יהודית".

וכאן פנתה שרת המשפטים ישירות לחברי הכנסת הערבים: "מציעי החוק, התבלבלתם. לא יקום ולא יהיה. במישור ההגדרה העצמית הלאומית מדינת ישראל היא מדינתו האחת והיחידה של העם היהודי".

היא הדגישה בהתרסה, כי "זכויות לאומיות ערביות יש בקרב מדינות ערב שכנותינו, ומי שמעוניין לממש זכות לאומית ערבית, מוזמן לעבור אליהן. אני רק לא מבטיחה שימשיך להתפנק בתנאים שהוא מקבל בווילה שלנו'', אמרה באזכור לדימוי העתיק של ישראל כ'וילה בג'ונגל' המזרח-תיכוני.

ג'מאל זחאלקה לא נותר חייב ועלה להשיב לשקד: "לא חשבתי ששרת המשפטים תציע לי לעזוב את הארץ. אנחנו אזרחים ונאבק על אזרחות מלאה ועל הזכויות המלאות שלנו על אפם ועל חמתם של כל הגזענים והפשיסטים דוגמת שקד שחושבת שהיא האדון ואנחנו העבדים שלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר