שוב סוער בבית שמש

האם הכניסה את בתה למעון חרדי ומתלוננת

אם מסורתית שהכניסה את בתה בת השנתיים למעון חרדי בבית שמש, מתלוננת כי אולצה להתלבש בצניעות או לעזוב. ההורים טוענים מנגד על חוסר כבוד מוחלט מצד האם (חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי)

שוב בית שמש עולה לכותרות בנושא המאבקים בין התושבים החרדים לחילונים: אם מסורתית התלוננה כי הנהלת גן "גוונים" במתנ"ס רמת בית שמש הביעה מורת רוח מהעובדה כי במעון הציבורי, בעל האופי החרדי, נמצאת ביתה בת השנתיים. אם הילדה נקראה לשיחה על ידי מנהלת הגיל הרך במתנ"ס ושם נאמר לה כי בתה תועבר לגן אחר בניגוד לרצונם.

על פי הדיווח בגל"צ, להורים הוצע להעביר את הילדה לגן סמוך בעל אופי פחות חרדי אך האם התנגדה וטענה כי הוא אינו מתאים לצורכיהם. לאור כך הציבה לה מנהלת המעון אפשרות אחת והיא: להופיע בגן בלבוש התואם את המגזר החרדי. לדבריה, "לפחות כיסוי ראש וחצאית באורך המתאים". המנהלת טענה כי היא קיבלה גיבוי מצד הגוף המפקח, משרד העבודה, וכן מצד עיריית בית שמש.

על פי טענותיה, החליטה האם להוציא את ביתה מהגן מחשש שיתנכלו לה, למרות שמדובר בגן ציבורי שבו יש איסור לבוא בדרישות מהסוג הזה. מנגד טוענים הורים חרדים מהמעון ל'כיכר השבת' כי האם מגיעה למעון בלבוש חשוף ולא מכובד, שאינו תואם כלל את רוח המקום ואת המשפחות האחרות בו, "היא מגיעה בצורה מביכה שלא מכבדת לא אותנו ולא את המקום. אין לנו טענות על אורח חייה בביתה אך היא צריכה להתחשב בגן אליו היא הכניסה את ביתה ולהתאים את עצמה לסביבה", הם אומרים.

לדברי ההורים מאחורי האם עומדים גורמים בעיר שמעוניינים ללבות את השנאה, "יש גורמים בעיר שמנסים להפוך דבר פשוט והגיוני למאבק בין חרדים לחילונים וצריך לעצור את זה כבר עכשיו ולהעמיד את הדברים בפרופורציה".

מהנהלת מתנ"ס רמת בית שמש נמסר בתגובה, כי "המפגש הבין-תרבותי ונורמות הלבוש השונות יצרו אי נעימויות למשפחות החרדיות לכן הוצע לאם לעבור לפעוטון במרחק של כ-200 מטרים. בנוסף הובהר להנהלה כי אין לחרוג מהנחיות משרד העבודה והרווחה".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי "אי קבלת ילד למעון הנה בניגוד לנהלים וכך גם הובהר לארגון המפעיל. עם זאת, מצופה כי ההורים, ללא קשר להשקפת עולמם, יכבדו את צוות המעון ויתר המשפחות".

מעיריית בית שמש לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר