פורעים ערבים התפרעו ויידו אבנים ליד יתיר

כ-15 פורעים ערבים נכנסו לשטחי המרעה של חוות טליה ליד בית יתיר כשהם חמושים מקלות ואבנים ופצעו את אחד העובדים קל. ההתקהלות פוזרה על ידי כוחות הביטחון (ביטחון)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: פלאש90)

אירוע ביטחוני חריג אירע הבוקר (שלישי) בחוות טליה / חוות לוציפר סמוך לבית יתיר. לשטחי המרעה של החווה סמוך לבית יתיר הגיעו כ-15 ערבים שתקפו באבנים ומוטות 2 מהעובדים במקום.

המתפרעים נמלטו לכפר סמוך. לאחר הגעת כוח צה"ל לנקודה, התברר כי במקום התפתח עימות בין פלסטינים לישראלים אשר כלל זריקות אבנים.

אזרח ישראלי נפצע ומפונה כעת לקבל טיפול בבי"ח. ההתקהלות התפזרה והאירוע טופל על ידי כוחות הביטחון ומשטרת ישראל.

בדוברות הר חברון מבהירים כי "חוות טליה (לוצפיר) ממוקמת ברכס גבוה השולט ממזרח על פאתי ערד וממערב על מבואות חברון, אדמות המקום הם אדמות מדינה ומוחזקות על ידי המושב השיתופי בית יתיר. לפני כחמש עשרה שנה הקים יעקב טליה חוה במקום. יעקב נהרג באפריל בתאונת עבודה מצערת שאירעה בחווה.

"מאז היווסדה סובלת החווה מגניבות צאן רבות סהכ כ800 ראשי צאן שנגנבו בשנים האחרונות. הפעם האחרונה הייתה לפני כחצי שנה, אז התבצעה גניבה של 50 ראשי צאן באישון לילה מהחווה. האזור מהווה ציר הברחות מיהודה ושומרון לאזור ערד ובאר שבע ונעשה בו שימוש על ידי גורמים פליליים ופח"ע".

באשר לאירוע הבוקר, הם מבהירים כי "הבוקר זיהה ידידיה (חייל משוחרר) שמשפחתו גרה בחווה פלישה של רועה צאן ערבי לשטחי המרעה של החווה הוא ירד כדי לסלקו וזה משך אותו לכיוון הוואדי שם חיכו לו כעשרים ערבים חלקם רעולי פנים עם מוטות.

"בצלאל אחיו של ידידה קצין במילואים ראה שאחיו מותקף במכות רצח והצטרף לאחיו. הערבים במקום, חלקם רעולי פנים החלו לתקוף את השנים במוטות ואבנים. בצלאל הבין שמדובר בסכנה שלף את אקדחו וירה יריה אחת באוויר שגרמה לערבים לסגת אחורה ולאירוע להסתיים בנס בלי הרוגים ובלי פצועים קשה.

"צוות הכוננות של יתיר שהוזעק למקום הגיע לכפר הסמוך ממנו הגיעו הערבים בנסיון לחבור לאחים. שם פגש אותם נציג "רבנים" ל"זכויות אדם" שהודיע להם שהערבים הגישו תלונה על נסיון של היהודים לגנוב צאן... ידידיה שנפצע באירוע פונה לבית החולים לטיפול ולבדיקות.

"יש לציין שדריבן אשר נרצח באאותו אזור באפריל 1998 פותה ע"י רועה צאן שפלש לשטח. בדומה למה שקרה היום דריבן שהלך אחריו נפל למארב שם נחטף אקדחו והוא נרצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר