סערה

הגר"ש עמאר התבטא נגד אנשי 'המצעד' והרפורמים

הראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר התבטא בחריפות נגד אנשי מצעד התועבה והרפורמים ועורר סערה, שהגיע לכדי תלונה במשטרה ובקשה מראש העיר לפטרו מתפקידו (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"ש עמאר (צילום: שמעון בן זקרי)

הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר התבטא בחריפות נגד אנשי מצעד התועבה והרפורמים ועורר סערה, שהגיע עד לכדי תלונה במשטרה ובקשה מראש העיר לפטר את הרב מתפקידו.

בשיחה עם 'ישראל היום' אמר הגר"ש עמאר: "בישראל אין באמת כמות גדולה של רפורמים. בשנים האחרונות הם מייבאים את זה, את התרבות הזאת. מה שהם עושים זו הסתה. זה לא עניין של מצוקה אישית, זה פוליטיקה".

הרב הוסיף: "אני משתדל לדבר דברים נוחים, אבל אני לא נמנע מלדבר על הרפורמים והתועבה. אני לא מסכים לשנות מה שכתוב בתורה".

רבה של ירושלים התייחס ל'מצעד' בירושלים ואמר: "כשזה התחיל, בתל אביב, באה אלינו לבית הדין אישה שלא הפסיקה לבכות. היא סיפרה שהיא ניצלה מהשואה ויש לה בן יחיד ועכשיו הוא הלך עם הכת הזו, נתפס למועדון הזה, ועכשיו היא בוכה".

לדבריו: "אני אומר כת. זו כת של תועבה, זה ברור. זו תועבה. התורה מחייבת על זה מיתה. זה בשורה הראשונה של החמורה בעבירות. צריך לדעת את האמת".

בעקבות דבריו של הגר"ש עמאר הוגשה נגדו תלונה במשטרה. ובמקביל קיבל ראש העיר ניר ברקת פניות מאנשי שמאל וחברי מועצה בבקשה שיפטר את הרב מתפקידו הרשמי בירושלים.

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) הגיבה: "נדהמתי מההתבטאויות של הרב שלמה עמאר כנגד הקהילה. אני מכירה את הרב עמאר שנים רבות עוד מתקופת כהונתי כראשת העיר הרצליה וזוכרת אותו כרב מתון, בעיקר לנשים, וככזה שסייע המון לנשים עגונות. ההשתלחות חסרת הרסן כנגד הקהילה הלהט"בית הינה בגדר הסתה והסתת שנאה כלפי ציבור גדול מאד מתושבי מדינת ישראל. אני מצפה שיתנצל במיידית ויחזור בו מדבריו".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) פנתה לשרת המשפטים איילת שקד וכתבה: "אמירות מסוג אלו מתחזקות ומתדלקות את ההתקפות האלימות כלפי הקהילה וקהילות היהדות הפלורליסטית, זאת בייחוד שאמירות כאלו נשמעות מרבני ערים.

"לאור דברים אלו, אבקשך לשקול העמדה לדין משמעתי, על פי סמכותך בחוק, את הרב הראשי לירושלים בגין דבריו".

חברת מועצת העיר לורה ורטוב שיגרה מכתב לגר"ש עמאר ובין היתר כתבה לו: "אני מצפה שתחזור בך או תכחיש את הדברים האיומים שיחסו לך ושתפסיק בהתקפות על חברינו בעם היהודי, רפורמים, קונסרבטיביים, וכל האנשים הנפלאים שכולם רוצים כמוני בשגשוג העם והמדינה.

"מקווה שתחזור לתמוך בדברים החשובים באמת, על אהבת האדם, כל אדם, שנברא בצלם ועל מאמץ משותף לפתח את עם ישראל וכל מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר