העיר החרדית שהפתיעה

עיריית אלעד מרוצה מנתוני הגיוס: "לא חוששים מקיצונים"

הפוליטיקאים בעיר החרדית אלעד חוששים להתייחס בגלוי לנתוני הגיוס לקרבי, אולם גורמי המקצוע גאים. מנהל מחלקת נוער: "אני תמיד אומר להם - החלטתם להתגייס? עשו את זה עד הסוף" (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

מרוצים ולא חוששים מהקיצונים: שעות לאחר שצה"ל פרסם את דירוג הערים הקרביות בארץ, בו כיכבה בראש הדירוג העיר החרדית אלעד, ההנהגה הפוליטית בעיר חוששת להתבטא בנושא מחשש מקיצוניים, אולם גורמי המקצוע בעירייה מרוצים מעליית העיר לכותרות - סוף סוף בנסיבות חיוביות.

הנתונים הגבוהים, יצויין, לא מצביעים על מספר המתגייסים בעיר - אלא על אחוז המתגייסים לשירות קרבי מבין 39 האחוזים שמתגייסים לצבא. גורם בכיר בעירייה אומר ל"כיכר השבת" כי הנתונים הגבוהים מגיעים גם מכיוון הציבור הדתי המתגורר בעיר, אך גם מהנוער הנושר המטופל על ידי גורמי המקצוע בעירייה.

יחיקם גמליאל, מנהל מחלקת הנוער בעירייה אמר ל'כיכר השבת' כי הוא שמח לשמוע שהעיר אלעד עולה לכותרות בנסיבות חיוביות, "לפחות מבחינת התקשורת הכללית", ותלה את ההצלחה בחינוך שניתן לנוער בעיר: "באלעד אנחנו מספקים לנוער חינוך למצוינות ולרמה הכי גבוהה - לאו דווקא בצבא, אבל הנוער שכן רוצה להתגייס עושה את זה בצורה המקסימלית עם התרומה המקסימלית" הוא אומר.

גמליאל מדגיש כי גם בטיפול בנוער הנושר, הצבא מגיע כפתרון האחרון: "בחור שנפלט מהמסגרות אנחנו מנסים תמיד לשבץ אותו בישיבות שמתאימות לו, אבל אם אין ברירה - אנחנו מתייעצים עם רבנים ולפעמים שולחים את הנוער הזה לצבא. עדיף שישרת ביחידה חרדית כמו נצח יהודה או פלוגת תומר בגבעתי, על פני נפילה לשימוש בסמים ושוטטות מסוכנת ברחובות" הוא אומר.

"גם בחור שמגיע אליי ואומר שהוא רוצה להתגייס - אני לא דוחף אותו לצבא" אומר גמליאל, "אני תמיד אומר להם לעשות שאלת רב ורוב הרבנים תומכים בגיוס". גמליאל מוסיף ואומר כי הוא מפנה את הנוער להתייעצות עם ההורים בנוגע לגיוס. "אני לא עושה כלום מאחורי הגב של ההורים" הוא מדגיש.

למרות זאת, גמליאל כן גאה בנתוני הגיוס לקרבי כשהוא מדגיש כי הוא ממליץ לנוער הנושר לפנות לגיוס קרבי: "אני תמיד אומר להם, אם החלטתם שזה מה שאתם רוצים תעשו את זה מושלם, עד הסוף וברצינות. אל תלכו להסתובב בקריה בתל אביב בלי מטרה, תהיו לוחמים ותועילו למדינה". הוא מוסיף כי השירות הקרבי גם מסייע ללחומים בחייהם לאחר הצבא, בעקבות כללי המשמעת הנוקשים בשירות הקרבי.

לשאלתנו האם הוא חושש כי קיצונים יתנכלו לעיר בעקבות הנתונים, אומר גמליאל כי העיר אלעד היא עיר מגובשת שלא חוששת מהקיצונים: "גם כשעשינו יום קהילה הם הגיעו וניסו להפריע, יש את המשטרה שאוכפת את החוק ואני לא חושש מהקיצונים, אנחנו מגובשים ביחד ולא יצליחו לזרוע בנו פירוד".

גמליאל מדגיש כי נתוני הגיוס הכלליים אינם גבוהים במיוחד, כך שאין עילה למלחמת קיצונים נגד העיר. בנוסף, הוא מדגיש כי הכל נעשה בתיאום ובהתייעצות עם רבני העיר - "מי שמחפש אקשן יבוא לפה, אבל המשטרה תטפל בו, אין מה למחות פה" הוא מסיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר