ונשמרתם לנפשותיכם

בגלל מגבת על פלטת השבת: דירה בירושלים עלתה בלהבות

שריפה פרצה בליל שבת בדירה בשכונת רמת שלמה בירושלים - ככל הנראה בעקבות מגבת שהושארה על פלטת השבת. לא היו נפגעים בנפש בחסדי שמיים, אולם לדירה נגרם נזק רב (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז י-ם)

צוותי כיבוי פעלו בליל שבת בשריפה שפרצה בדירה בשכונת רמת שלמה בירושלים, ככל הנראה בעקבות מגבת שהושארה על פלטת השבת. בחסדי שמיים לא היו באירוע נפגעים או לכודים, אולם לדירה נגרם נזק כבד.

לוחמי האש שנכנסו לדירה הבוערת, הבחינו כי תקרת הבית העשויה מקונסטרוקציית גבס ושוקלת מאות קילוגרמים קרסה מעוצמת החום. הם ביצעו סריקות במקום בכדי לשלול הימצאות לכודים בבית ומתחת להריסות. במקביל, צוותים נספים כיבו את הלהבות ואווררו את הדירה מהעשן שהצטבר בה.

מחקירה ראשונית של כבאות והצלה ירושלים עלה כי השריפה פרצה לאחר שמגבת שהונחה על פלטת שבת החלה לבעור בעקבות הצטברות חום, מה שגרם להתלקחות מהירה בחלל הבית. עוד עלה כי הדיירים ששהו במקום, נמלטו מהדירה לאחר פרוץ השריפה, ושניות ספורות לאחר מכן קרסה תקרת הבית.

להב אורן אברהמי, קצין כבאות והצלה שפיקד על השריפה אמר: "בסביבות השעה 23:05 הוזנקנו לשריפה בדירה בבניין ברמת שלמה. הגענו למקום ובתוך זמן קצר יחסית השתלטנו על השריפה ומנענו את התפשטותה לכלל הבניין".

"מחקירה ראשונית שביצענו במקום, התברר לנו, כי ככל הנראה מגבת שהונחה על פלטת שבת התלקחה וגרמה לשריפה ולנזק הגדול".

"חשוב לי להזכיר לציבור" מוסיף אברהמי, "כי חל איסור חמור לעטוף את פלטת השבת בבדים מכל סוג שהוא. עטיפת הפלטה בבדים וסמרטוטים יכולה לגרום לאסונות כבדים בנפש ורכוש, כפי שראינו לצערנו לא מעט פעמים בשנים האחרונות".

"כדי לשמור על חום התבשילים, יש אמצעים יעודיים חסיני אש העומדים בתקן ובהם ניתן להשתמש ללא חשש. הציווי שתמיד צריך להיות נר לרגלנו הוא "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".

(דוברות כבאות והצלה מחוז י-ם)
(דוברות כבאות והצלה מחוז י-ם)
(דוברות כבאות והצלה מחוז י-ם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר