החיבוק של ליצמן לרה"מ

"נתניהו עובר ימים קשים - אבל החרדים לא חותרים תחתיו"

"יש לו מתנגדים מבית ומחוץ, אך נתניהו יודע ששותפיו החרדיים לצידו. לא מוותרים על כלום, אבל לא פועלים נגדו", כך אמר הערב שר הבריאות יעקב ליצמן בכינוס ועידת המודיע. צפו בתיעוד (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל כהן / כיכר השבת. תמונה ראשית: משה גולדשטיין)

"ראש הממשלה עובר ימים קשים. יש לו מתנגדים מבית ומחוץ. אך הוא יודע ששותפיו החרדיים לצידו" כך אמר הערב (ראשון) שר הבריאות יעקב ליצמן במהלך ועידת עיתון "המודיע". לדבריו: "אנו לא מוותרים על כלום במובנים הערכיים והקואליציוניים, אך אנו שותפים אסטרטגיים בקואליציה, לא חותרים תחתיו ולא פועלים נגדו".

בפתיחת נאומו אמר ליצמן כי "הנציגות החרדית פועלת בקואליציה הנוכחית במשותף, באחדות מלאה ובליכוד השורות. אנו בקואליציה של ראש הממשלה, מצביעים איתו גם בדברים שאין לנו תמיד ענין בהם, כמו התאגיד, חוץ ובטחון וכדומה, אנו סומכים עליו. אך אנו דורשים וגם מקבלים את תמיכתו בדברים שחשובים לנו: שבת, צרכי הישיבות, ביטול חוק הגיוס ועוד. היום העברנו את תקצוב תלמידי חו"ל כחלק מההסכם איתנו".

השר ליצמן, הערב (צילום: משה גולדשטיין)

הוא התייחס להגעתו של ראש הממשלה לאירוע ואמר כי "זה לא מובן מאליו. מי כמוני יודע יום יום ושעה שעה במה ראש הממשלה עסוק ופועל. בכל זאת הוא החליט להשתתף איתנו. זהו ביטוי לקשר החיובי שרה"מ רואה בציבור החרדי".

"אני מבקש להודות לך אדוני ראש הממשלה על קיום מתמיד ושוטף של ההסכם הקואליציוני. הוכחת שמילה זו מילה. אתה מקפיד לשמור על ההסכם ככתבו וכלשונו, למרות שאתה משלם מחיר יקר מהתקשורת ומהאופוזיציה, אך אתה עומד בהסכם ואנו מודים לך על כך".

אריה דרעי בוועידה (צילום: משה גולדשטיין)

"אדוני ראש הממשלה" הוסיף ליצמן, "חשוב שתדע שיש דבר מרכזי וקריטי, שעל אף שמופיע בהסכם הקואליציוני זה עדיין לא סודר ואנחנו מאוחדים על כך בדרישה חד משמעית: הדיור. אין דירות לחרדים, אין לנו פתרונות להורים ולזוגות הצעירים. אנו דורשים לחדש את מענקי הדיור גם לדיור יד שניה ובפריפריה. הגיע הזמן לפתור את המצוקה שהיא לא פחות מגזירה".

"בהסכם הקואליציוני מופיע שהציבור החרדי יקבל חלקו בדיור כפי גודלו באוכלוסייה, כ-10%. אנחנו לא שם. אנו רחוקים מאד משם. מכאן תצא הקריאה אליך, זו מצוקה אמיתית וקשה. מועצת גדולי התורה הורתה לנו חד משמעית לשים את הדיור בראש סדר היום ואנו דורשים פתרונות מעשיים".

נתניהו בוועידה, הערב (צילום: משה גולדשטיין)

"ליצמן הוסיף ואמר לנתניהו כי "רפורמת הסיעוד. עוד הבטחה שאנו מצפים לה. יש לך ממשלה חברתית. שר אוצר חברתי. שר פנים חברתי ופריפריה, וגם יו"ר ועדת כספים חברתי - כולנו יחד נפעל במשותף לשינוי מערכת הסיעוד בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר