חשש בישראל

המורדים בגולן הסורי השיגו טילי נ"מ מתוחכמים

חשש בישראל מטילים מתוחכמים נגד מטוסים שהגיעו לידי המורדים ברמת הגולן הסורית. הטילים, מסוג 'איגלה', מסוגלים לעקוף את מערכות ההגנה של כלי טיס שונים (חדשות, בעולם)

משה פריגן | כיכר השבת |
טיל האיגלה, ארכיון (צילום תמונה ראשית: שאטרסטוק)

אתמול בשולי החדשות דיווח האתר הסורי "אוריינט ניוז" ידיעה שולית אך דרמטית - ארגון המורדים ג'בהת אנסאר אל-אסלאם - פלג של הצבא הסורי החופשי קיבל לידיו טילי כתף נגד מטוסים / מסוקים מסוג Igla. טילים מדויקים מאוד מתוצרת רוסית. לטיל זה ישנן יכולות התמודדות מצוינות כנגד נורים ומשבשים אחרים המורכבים על מטוסי חיל האוויר האמורים להתמודד עם איום טילי הכתף מהסוג הפחות מתוחכם.

אמנם דיווחים כאלו היו גם בעבר ונראה כי במקומות מסוימים ברחבי עיראק וסוריה הטילים אכן נמצאים בכמויות שאינן ברורות אבל במספרים קטנים אך למול הידיעה החדשה יש מקום לדאגה רצינית בישראל.

ג'בהת אנסאר אל-אסלאם הוא חלק מ"החזית הדרומית" של הצבא הסורי החופשי. הוא ממוקם בסביבות דרעא וקונייטרה הסמוכות לגבול עם ישראל. על פי דיווחים זרים ועל פי דברים שאמר שר הביטחון לשעבר משה יעלון בדבר שמירת הגזרה הצפונית נקיה מאיומים חדשים ישראל אכן פועלת במרחב זה ועל כן יש מקום רב לדאגה.

ראוי לציין כי לארגון כמו לשאר פלגי הצבא הסורי החופשי אין עוינות כלפי ישראל ועל פי דיווחים שהתפרסמו בעבר ישראל אף מסייעת לאזור שבשליטתם בפינוי פצועים ואספקה הומניטרית אך יחד עם זאת, חשוב לדעת ולהכיר בסיכון.

מטוסי / מסוקי חיל האוויר הישראלי, הפועלים רבות מעל שמי האזור, חשופים כעת לסכנה מסוג שונה. והסכנה הזו אינה משתקפת ישירות מג'בהת אנסאר אל-אסלאם. באיזור שבו ממוקם ג'בהת אנסאר אל-אסלאם, נמצא גם סניף דאעש בגולן: ג'יש חאלד איבן אל-וואליד. האחרון, מתכתש ללא סוף עם הפלגים של הצבא הסורי החופשי באיזור בניסיון להשיג עוד שטחים ושליטה על איזורים בדרעא וקונייטרה.

תדמיינו תרחיש שבו דאעש בגולן מצליח לשים את ידיו על טילי הכתף שסופקו לג'בהת אנסאר אל-אסלאם. אין להעריך מה הסבירות שתרחיש כזה אכן יתממש, אך הסבירות לכך קיימת וצריך להיערך אליה.

לסיכום ישראל מתמודדת עם איום מסוג חדש. ימים יגידו האם הוא אכן יתממש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר