בא למשול

טראמפ הודיע כי יפרוש מהסכם שיזם אובמה

כפי שטראמפ כבר הבטיח בעבר, מדובר בצעד שהוא לא פחות ממחיקת מורשת אובמה, אחד היוזמים המרכזיים של חתימת ההסכם הכלכלי - TPP עליו חתומות 12 מדינות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך יוטיוב)

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ הציג אמש (שני) את תוכנית הצעדים הראשונים שיבצע מיד עם כניסתו לתפקיד, והודיע כי היא כוללת פרישה מהסכם השותפות הטרנס-פסיפי, הסכם סחר שעליו חתומות 12 מדינות ואחת היוזמות המרכזיות של ממשל אובמה.

טראמפ, שלא קיים מסיבת עיתונאים מאז בחירתו לתפקיד, פרסם סרטון וידאו שבו הוא הציג חלק מהצעדים שינקוט ביומו הראשון בתפקיד, בהם הפרישה מהסכם הסחר הזה המכונה TPP. לדבריו, הסכם זה הוא "אסון פוטנציאלי לארצנו".

TPP הוא הסכם סחר בין 12 מדינות. גיבושו וקידומו הוא יוזמה מרכזית של הנשיא היוצא ברק אובמה, וארה"ב חתמה עליו מוקדם יותר השנה. עם זאת הסנאט האמריקני בו יש רוב רפובליקני לא אשרר אותו. טראמפ אמר כי הוא יחליף את ההסכם בהסכמים בילטרליים שיושגו במשא ומתן, ושלדבריו "יביאו עבודות ותעשייה חזרה לשטח ארה"ב".

"סדר היום שלי יתבסס על עקרון יסוד פשוט: הצבתה של אמריקה בראש סדר העדיפויות", אמר טראמפ שססמת הבחירות שלו הייתה "להחזיר את אמריקה לגדלותה". "ייצור פלדה, ייצור מכוניות או ריפוי מחלות – אני רוצה שהדור הבא של הייצור והחדשנות יעשה את העבודה ממש כאן, במולדתנו הנהדרת, אמריקה, ויניב עושר ומקומות עבודה לאמריקנים".

המדינות שחברות בהסכם הבינו כבר עם ניצחונו של טראמפ כי הן בבעיה אם כי קיוו כי הוא יהיה פחות מעשי מאשר דבריו. ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר כי הסכם השותפות הטרנס-פסיפי יהיה חסר משמעות ללא ארה"ב.

בנוסף, טראמפ אמר הלילה כי הוא יבטל הגבלות מסוימות על ייצור אנרגיה בארה"ב כבר ביום הראשון לכהונתו, מהלך שלדבריו ייצור מיליוני משרות בשכר גבוה. הסרת ההגבלות ופרישה מהסכם ה-TPP היו הבטחות בחירות מרכזיות של טראמפ.

טראמפ שייכנס לבית הלבן בעוד כחודשיים כבר החל לעבוד בהתחייבות: "אעדכן בימים הבאים לגבי נושאים נוספים שאנחנו עובדים עליהם כדי להפוך את אמריקה לגדולה שוב"..

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר