שערורייה מדינית

תלונה: דיפלומטית ישראלית קראה להפיל את נתניהו

על פי הדיווח, במהלך פגישה עם חברי כנסת מהאופוזיציה, אמרה הממונה על שגרירות ישראל בטורקיה, כי יש להפיל את נתניהו באמצעים משפטיים - דוגמת פרשת הצוללות (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אמירה אורון (צילום: מתוך ynet)

היום (שלישי) נודע, כי התקבלה תלונה במשרד החוץ כנגד הממונה על שגרירות ישראל באנקרה, אמירה אורון, בשל קריאתה לכאורה להפלת ראש הממשלה ושר החוץ, בנימין נתניהו. משרד החוץ פתח בהליך של בדיקה פנימית לבירור הענין.

על פי הדיווח ב'הארץ', במהלך פגישה עם חברי כנסת ועם בכירים בקהילה היהודית בטורקיה ביום שישי האחרון, אמרה אורון כי יש להביא לסיום שלטונו של נתניהו בישראל והוסיפה לכאורה כי לא ניתן להפיל את נתניהו בבחירות ולכן יש לפעול באמצעים משפטיים והיא נתנה כדוגמא את פרשת הצוללות שבה לטענתה יש חשד לעבירות פליליות לכאורה.

חברי הכנסת שהיו בחדר - דווקא מיקי לוי מיש עתיד ועומר בר-לב מהמחנה הציוני שבאופוזיציה - התקוממו על דבריה של אורון ואמרו כי הדרך היחידה להחליף ראש ממשלה בישראל היא בחירות דמוקרטיות.

אך כעת, בשיחה ל'הארץ', חבר הכנסת עומר בר-לב לא מאשר את הפרטים שנמסרו בתלונה נגד אורון וטען תחילה כי אינו זוכר מה התרחש באותה ארוחת צהרים ואחר כך אמר שאורון לא אמרה את הדברים. חבר הכנסת לוי אישר כי התקיימה שיחה בנושא הפוליטיקה הישראלית אך גם הוא מכחיש כעת שאורון כך התבטאה.

לדברי פקיד בכיר במשרד החוץ, הפרשה מטופלת בחומרה רבה וההערכה היא שאורון תתבקש לשוב לירושלים לצורך המשך הבירור. בכירים במשרד החוץ, שמעורים בסוגיה אך ביקשו לשמור על עילום שם בשל רגישות הנושא, מאשרים כי לפי התלונה במהלך האירוע התבטאה אורון באופן חריג לגבי המצב הפוליטי בישראל.

יצויין, כי כבר בתחילת הבדיקה של משרד החוץ, הכחישה אורון כי אמרה את הדברים, וטענה כי מדובר בנסיון של סגנית הקונסול באיסטנבול - שהגישה את התלונה נגדה - לנקום בה על כך שכמה שעות קודם לכן העירה לה על תפקודה. אורון טענה כי התלונה של סגנית הקונסול נגדה היתה תגובה לעימות ביניהן ונועדה לשמש כמכת מנע: "לא היו דברים מעולם ואני לא מתבטאת בצורה כזו", אמרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר