יחול רק בשעות הלילה

ליצמן בעד חוק המואזין; ריבלין עוקץ את החרדים

בעוד הנשיא ריבלין מביע את התנגדותו הנחרצת לחוק המואזין ועוקץ ש"החרדים אולי אמרו: אין לנו בעיה עם חוקים ובלבד שלא יפגעו בנו", מסיר ליצמן את התנגדותו לחוק זה (פוליטי, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מואזין (צילום: פלאש 90)

חוק המואזין, החוק הרגיש שמבקש לקבוע הגבלות על הפעלת כרוזי המואזין במסגדים בישראל, כמעט ונקבר סופית בשל הערר שהגיש נגדו שר הבריאות יעקב ליצמן. אמש (שלישי) הודיע ליצמן למזכירות הממשלה כי הוא מסיר את הערר.

התפתחות זו התאפשרה, לאחר פשרה שהושגה בתחולתו של חוק זה, לפיה הוא יהיה תקף אך ורק בין השעה 23:00 בלילה לשעה 7:00 בבוקר, שעות השינה בלילה - מה שמחריג מחוק זה את 'צופרי השבת' הפעילים בערבי שבת וחג, והחשש המוקדם כי תיאסר הפעלתם הוא שעמד בבסיס הערר שהגיש שר הבריאות.

בתוך כך, יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) הודיע, כי מאחר וזהו "חוק נפיץ", כהגדרתו, תידחה הבאתו להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, וזו לא תתקיים היום כמתוכנן, אלא בשבוע הבא אז ישוב יו"ר הכנסת השוהה כעת בחו"ל - לישראל, היות ולדעתו חשוב שהוא יהיה זה שינהל את הישיבה הטעונה.

כמו כן, שלא במפתיע, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הצהיר בראיון בעת סיום ביקורו בהודו, ל'ידיעות אחרונות', כי הוא מתנגד בתוקף לחוק המואזין: "אנחנו מדינה רב-תרבותית. חוק המואזין, אם כוונתו היא למנוע הטרדה והפרעה לאזרחים, הוא חוק מיותר שכן קיימים חוקים כמו חוק הרעש וחוק ההטרדה. צריך לאכוף את חוק הרעש בכל מקום שבו המואזין מהווה מטרד. אם שכן למשל מרים פטיפון במסיבה בשעה 21:00 והילדים בדירה הסמוכה לא יכולים להירדם, באים אנשים ומתלוננים במשטרה. זו פשרה שקיימת בחיים משותפים בין אנשים, מבלי שצריך לגרור את עצמנו למאבקים שיכולים להיחשב גם בעיני העולם כולו וגם בעינינו להסדרים על רקע אתני או על רקע דתי".

לדבריו, "כשהייתי ילד, הגאווה של ירושלים הייתה שבו זמנית אנו שומעים את פעמוני הכנסיות, יחד עם קריאות המואזין, יחד עם התפילה העולה מבתי הכנסת והצפירה של יום שישי. חוק הרעש הוא חוק שחייבים להקפיד עליו לא ברמה של קונפליקט אתני. שמעתי שהמפלגות החרדיות התנגדו כי ראו בזה פגיעה בחופש הפולחן, אך לאחר שהבהירו להן שזה יהיה רק לעניין המואזין, הן נרגעו. החרדים אולי אמרו: אין לנו בעיה עם חוקים ובלבד שלא יפגעו בנו. הדבר הזה בא מיד לעולם כולו לכלל הבנה שהכנסת מקבלת חוק שמופנה רק כלפי המוסלמים".

"אנו צריכים להראות שאנו מתייחסים למדינה היהודית היחידה בעולם כמדינה יהודית ודמוקרטית, ולהסביר לאנשי העולם שלמרות שאנו יהודים מאמינים וציונים נלהבים, אנו כרוב יכולים לקיים מדינה שהיא יהודית וגם דמוקרטית - לא רק ליהודים, אלא לכל תושביה. אם אתה עושה איזשהו חוק שמכוון כלפי דבר אחד - הוא דבר שלא יהיה טוב בעיני העולם, אלא אם אתה מצפצף על העולם. אם אתה מצפצף על העולם, אל תתפלא שהעולם מצפצף עליך", הוא אומר בהתרסה מכוונת כלפי ממשלת ישראל בראשות נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר