כמעט לינץ' ברב

"גרוע מהיטלר", "תישרף בגיהנום" - זעקו הסיקריקים

אחד הרבנים שהיה צריך לצאת אתמול מבנין ישיבת "חדוות התורה", הוקף מיידית בקהל המוחים, ולדבריו הוא חש שעוד רגע כמעט ועושים בו לינץ' - והכל מחשש שהתלמידים מתכוונים לשרת בצה"ל (חדשות, חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לתוכן הידיעה (תמונת ארכיון: פלאש 90/נתי שוחט)

נמשכת מגמת ההתנכלויות לישיבות שמשלבים גם לימודי חול: עשרות קיצונים חרדים, התקהלו אתמול בצהרים מול ישיבת 'חדוות התורה' בשכונת גבעת שאול בירושלים, כשהסיבה הרשמית היא מחאה נגד כך שבישיבה לומדים גם לימודי חול.

ההתקהלות החלה כמחאה שקטה יחסית, אך עד מהרה הונפו ידים מאיימות באוויר ונשמעו קריאות הגנאי הקשות שהביטוי "חרד"קים" היה רק הקל שבהן.

המשפטים החמורים והאלימים כללו זעקות כמו "אתה יותר גרוע מהיטלר", "שתישרף בגיהנום" ו"קאפו יהודי". אחד הרבנים בישיבה שהיה צריך לצאת מבנין הישיבה, הוקף מיידית בקהל המוחים, ולדבריו הוא חש שעוד רגע כמעט ועושים בו לינץ'.

"עיקר הזעם שלהם, הוא משום החשש המופרך שמכאן ייצאו תלמידי הישיבה, בתום שנות הלימוד, להתגייס ל'צבא הציונים'", אומר ל"כיכר השבת" הרב עקיבא המניק המשמש כר"מ השיעור הגבוה בישיבה.

הרב המניק

ישיבת 'חדוות התלמוד' הוקמה לפני כשלוש שנים על ידי הרב ברנדווין, בשיטה של 'תורה עם דרך ארץ' – לימודי קודש לצד השתלמות במקצועות חול, וכיום חוסים בצילה יותר ממאה בחורים. היא אינה נוהגת באופן מתריס כמוסדות אחרים השואפים במוצהר להעביר אליהם תלמידים חרדים נורמטיבים.

יצויין, כי בסיום שנת הלימודים הנוכחית, תשע"ז, ימשיכו מאה אחוז מבוגריה אל ישיבות חרדיות רגילות. "אף אחד מביניהם אינו מעלה על דעתו להתגייס לצה"ל כשייצא מהישיבה", מגלה אחד מרבני הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר