ירושה מפתיעה

ירש בית ומצא בו זהב בשווי 3.7 מיליון דולר

צרפתי ירש בית מקרוב משפחתו וגילה כי בכל הבית מוחבאות כמויות זהב גדולות בשווי של 3.7 מיליון דולר. הזוכה המאושר מיהר למכור את מטבעות ומטילי הזהב שמצא (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לירושה כזו הוא לא ציפה: צרפתי שירש בית מקרוב משפחה שהלך לעולמו גילה בתוכו לפחות מ-100 קילוגרם של זהב בצורה של אלפי מטבעות ומטילי זהב ששווים 3.5 מיליון אירו (כ-3.7 מיליון דולר).

"היו 5,000 מטבעות זהב, שני מטילי זהב במשקל 12 קילוגרמים ו-37 מטילים במשקל קילוגרם אחד", אמר ניקולא פיירפור, עובד בבית מכירות פומביות בנורמנדי, לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

פיירפור ביקר בבית שבו נמצא האוצר הגדול כדי לתת לבעלים החדשים הערכת מחיר לרהיטים העתיקים שבתוכו. "זה היה מתחת לרהיט, מתחת למצעים, בחדר האמבטיה, בכל מקום", אמר פיירפור והודה שהוא עצמו לא שם לב לזהב הרב במהלך ביקורו. "זה הוחבא היטב", הוא אמר.

רק כשהבעלים של הבית החל להוציא את הרהיטים החוצה, הוא נתקל בכמות הזהב העצומה. תחילה הוא מצא קופסה קטנה של מטבעות שהייתה ממוסמרת לתחתית של רהיט. מאותו רגע והלאה הוא החל למצוא אוצרות שונות במקומות מסתור שונים בבית.

"בשלב זה הוא קרא לפרקליט שלו לערוך רישום של כל הפריטים", סיפר פיירפור. בבדיקה שנערכה בין מסמכי המנוח התברר שהזהב שנמצא בבית בנורמנדי נרכש בשנות החמישים והשישים של המאה הקודמת.

היורש שהתעשר לא בזבז זמן יקר ומיהר למכור את הזהב שמצא לרוכשים שונים בצרפת ובמדינות אחרות. העיתון הצרפתי La Depeche כי מי שעוד ירוויח מכל הסיפור תהיה הממשלה הצרפתית שתגרוף סכום נאה במיוחד מהמסים על מכירת הזהב. בנוסף ל-45 אחוזים מס ירושה שהוא נאלץ לשלם, מוצא האוצר יצטרך לשלם מסים שלוש שנים רטרואקטיבית אם קרוב משפחתו המנוע לא הצהיר בפני רשויות המס על הזהב הרב שהיה ברשותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר