טראמפ מצהיר: אבטל את העסקה עם קובה

בזמן שהעם הקובני שרוי באבל על מותו בשבת האחרונה של שליטם לשעבר, הרודן פידל קסטרו, החליט דונלד טראמפ לשדר מסר לוחמני מארצות הברית שבקרוב תיכנס לעידן חדש תחת הנהגתו (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

בזמן שהעם הקובני שרוי באבל על מותו בשבת האחרונה של שליטם לשעבר, הרודן פידל קסטרו, החליט דונלד טראמפ לשדר מסר לוחמני מארצות הברית שבקרוב תיכנס לעידן חדש תחת הנהגתו.

בציוץ בטוויטר, הוא הניח איום חם ומיידי: ביטול ההסכם ההיסטורי לחידוש היחסים בין ארה"ב לקובה לאחר 53 שנות נתק, אחד ההישגים הגדולים של ברק אובמה, הנשיא היוצא: "אם קובה לא מוכנה לעסקה טובה יותר לעם הקובני, לאזרחים האמריקנים ממוצא קובני ולארה"ב כולה, אני אבטל את העסקה", כתב.

כזכור, ההסכם בין קובה לארצות הברית הוביל לחידוש היחסים בין המדינות ולהסרת הסנקציות האמריקניות - לראשונה מאז ימי 'המלחמה הקרה' - לפני יותר משנה, ביולי 2015. בחודש ההוא נפתחה שגרירות קובה בוושינגטון - וחודש אחר כך נחנכה שגרירות ארה"ב בהוואנה בירת קובה.

ברק אובמה הגיע בהמשך לביקור היסטורי במדינה - משהו שלא אירע במשך קרוב לתשעים שנה - וכעת, כאמור, הכל עומד בסכנת חזרה לעבר המתוח, בשל תחושתו של הנשיא הנבחר כי ההסכם עליו חתם אובמה עם קובה לא משקף מספיק טוב את האינטרסים האמריקנים באיזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר