הגולן לא שקט

אזעקה בדרום רמת הגולן - התושבים חזרו לשגרה

אזעקה נשמעה בדרום רמת הגולן ותחילה הורה צה"ל לתושבי האזור להישאר בבתיהם ולנקוט במשנה זהירות, אך לאחר מכן התברר כי מדובר באזעקת שווא (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חייל צה"ל על הגבול. ארכיון (צילום: אביהו שפירא, ynet)

לפני זמן קצר נשמעה אזעקה בישובי דרום רמת הגולן. התושבים הונחו בעקבות כך להיכנס למרחבים מוגנים. כוחות צה"ל ערכוסריקות באזור לאיתור נפילות, אך מאוחר יותר התברר כי מדובר באזעקת שווא.

ואלו הישובים בהם נשמעה האזעקה: אבני איתן, אליעד, אפיק, בני יהודה, גבעת יואב, גשור, חיספין, כפר חרוב, מבוא חמה, מיצר, נאות גולן, נוב, נטור ורמת מגשימים.

מדובר צה"ל נמסר בתחילה בתגובה רשמית: "בהמשך לאזעקה שהופעלה לפני זמן קצר בדרום רמת הגולן, כרגע לא מוכרות נפילות בשטח הארץ. הפרטים עדיין בבדיקה". כאמור מאוחר יותר הודיע דובר צה"ל כי מדובר באזעקת שווא.

כזכור, רק לפני יומיים הותקף כוח צה"ל שביצע מארב במשולש הגבולות עם סוריה ולבנון, בירי שביצעו מחבלים המסונפים לדאעש, מהצד הסורי. לא היו נפגעים בצד הישראלי, אך כלי טיס של חיל האוויר חיסל אז, בתגובה מיידית, את ארבעת המחבלים שירו במקלע כבד מטנדר.

מקום התקרית ההיא נחשב לחריג בהשוואה לאירועי עבר שכאלו, היות ו"צבא חאלד בן אל-וליד", פלג של דאעש באזור, הוא שביצע את התקיפה. ישראל לא הסתפקה בתגובה הראשונית, המוצלחת, ומטוסי קרב של חיל האוויר הטילו הטיל 10 פצצות במשקל טון כל אחת, בלילה שבין ראשון לשני, על מתקן של דאעש בדרום רמת הגולן הסורית, והשמידו אותו כליל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר