אלו הימים האחרונים של המורדים בחלאב?

ככה נראית התבוסה בחלאב: צבא אסד מגובה ברוסיה וחיזבאללה, הנחית מכת מחץ על המורדים וכבש את צפון חלאב בדרך לכיבוש העיר מחדש (חדשות, העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
חאלב. תשוב במלואה לידי משטר אסד? (צילום: שאטרסטוק)

לאחר שכתשו את בתי החולים ולאחר אלפי פצועים והרוגים, השלים צבא אסד המגובה בכוח אווירי-רוסי ובחמשת אלפים לוחמי יחידות מיוחדות של לוחמי חיזבאללה לצד כוח "נימר" (טייגר) את כיבוש החלק הצפוני של השכונות הנצורות וביניהן בוסתן אל-באשה, אל-חאלק ועין אל-תל.

המורדים מצידם טוענים בימים האחרונים כי "לא ביצענו נסיגה - רק העברנו את השטחים לידי הכורדים". על פי כמה דיווחים מהעיר, אכן הכורדים אכן השתלטו על נקודות מסויימות אך נאמני אסד הם אלה ששולטים כעת בפועל בשטח.

על פי הדיווחים מסוריה, מצבם של המורדים גרוע מאוד. הם נצורים בתא שטח ללא עליונות כל שהיא, מלאי התחמושת והמזון הולך ופוחת והם אף נצפו יורים בתותחים בני מאה. כעת כיבוש סופי של העיר הוא רק עניין של זמן.

בינתיים, בשורות המורדים בכל רחבי סוריה המורל הירוד משפיע על הקרבות במקומות אחרים. כדרכם של מפסידים, עולות בימים האחרונים טענות על קבוצות מורדים אחרות הלוחמות במקומות אחרים, חלקם על ידי תורכיה בצפון המדינה. כמו כן הצבא הסורי מפרסם בימים האחרונים סרטונים בהם הוא מפנה מאזורי הקרבות אזרחים באוטובוסים.

בחלק מהסרטונים נשמעים האזרחים הסורים מטיחים טענות קשות במורדים שהשתמשו בהם כמגנים אנושיים ואף הרעיבו אותם. מנגד, המורדים מפיצים למערב סרטונים בהם נראים לוחמי חיזבאללה היושבים וצוחקים עם חיילים רוסים לצד סרטונים בהן נראות הפצצות על שיירות אזרחים שניסו להימלט מאזורי הקרבות.

בפרברי דמשק רושם הצבא הסורי ניצחונות, והשבוע הגיע להסכם כניעה עם המורדים בשכונת חאן אל שייח. המורדים שהבינו מה מצפה להם כאשר יושלם הכיבוש נכנעו ופונו על ידי הצבא הסורי מהעיר וגורשו עם משפחותיהם לאידליב.

על פי המסתמן בשבוע האחרון, סופם של המורדים בסוריה די קרוב. הנשיא אסד מצליח לייצר קואליציה חדשה וחזקה הלוחמת לצידו ובעזרתה הוא וצבאו עוברים אט אט ממגננה למתקפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר