הכנות נרחבות

כך נערכת המשטרה לפינוי הישוב עמונה

המשטרה עורכת הכנות נרחבות לקראת פינוי היישוב עמונה שצפוי להתקיים בעוד פחות מודש, אם לא יהיה שינוי משמעותי בעקבות חוק ההסדרה שנמצא על שולחן הדיונים (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פינוי עמונה 2006 (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

חוק ההסדרה עדיין באוויר כמו גם פקודת הפינוי של היישוב עמונה ובמשטרה נערכים לפינוי היישוב לנוכח ההתנגדות העזה הצפויה הפעם מצד צעירי הציונות הדתית לאומית, שהכריזו כי לא יהיו מוכנים לפינוי נוסף אחרי טראומת ההתנתקות.

מהמשטרה נמסר כי ביממה האחרונה השלימה המשטרה את כתיבת הפקודה ועדכונה, ובמהלך הימים הקרובים תשלים המשטרה את ההיערכות לקראת הפינוי והכשרת הכוח המשטרתי.

במשטרה רוצים להימנע ככל הניתן מתמונות קשות של עימותים עם המתנחלים כפי שנצרבו בתודעה הציבורית בפינוי עמונה הקודם ב-2006, אז נפצעו רבים מהסוסים המשטרתיים והתמונות מהפינוי ההוא מככבות כל פעם בקמפיינים נגד אלימות המשטרה.

על פי הדיווח ב'וואלה' השבוע תערוך המשטרה את תרגיל המפקדה המשימתית הרביעית שאמורה להשתתף בפינוי, ובכך תשלים המשטרה את אימון ארבע המפקדות המשימתיות הכוללות יותר מ-1,300 שוטרים ולוחמי מג"ב. צה"ל יהיה הגוף האחראי על פינוי עמונה ומחוז ש"י של המשטרה יהיה זה שיערוך אותו. על פי עיקרי פקודת המבצע, הפינוי ייעשה על ידי שלושה מעגלי כוחות.

מפקד המעגל הראשון והפנימי יהיה מפקד מחוז ש"י, ניצב משה ברקת. תחת פיקודו, יפעלו בתוך היישוב עמונה לפחות שתי מפקדות משימתיות שיורכבו משוטרים כחולים. מדובר בשוטרי סיור בלשים וחוקרים, שיגיעו כולם למשימה לבושים במדים ללא נשק וללא אלות. לצדם יפעלו כוחות של לוחמי יס"מ ויחידות מיוחדות שאמורים להעניק מעטפת פנימית לכוחות אם יתרחשו אירועי קיצון.

אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מפקד המעגל השני יהיה מפקד מג"ב, ניצב קובי שבתאי. במעגל זה שייסוב סביב המאחז יתפרסו כוחות המפקדות המשימתיות של מג"ב. תפקידם יהיה לבודד את היישוב כדי לאפשר את פעילות הכוחות בתוכו. במעגל השלישי והמרוחק מהיישוב יתפרס הכוח שיורכב כולו מחיילי צה"ל, תחת פיקודם של קציני האוגדה. תפקיד הכוח יהיה לבודד את עמונה ולמנוע הגעה של מפגינים וגורמים מבחוץ שיבקשו למנוע את הפינוי.

בימים האחרונים נערכו בבסיס מג"ב ובמתקני צה"ל שבמרכז הארץ תרגילי אימון המפקדות. מפקד מג"ב והמטה שלו היו אמונים על ההכשרות ובניין הכוח של כלל הכוחות המשטרתיים המשתתפים בפינוי. גורם במשטרה סיפר כי במסגרת האימונים עברו השוטרים תרגולות בצוותים בטיפול בהפרות סדר, בתפיסת חשודים או מפונים.

על פי התרגולת, כל אדם מפונה או מפר סדר יטופל על ידי ארבעה שוטרים. באימונים התנסו השוטרים באחיזות כך שכל שוטר תופס את אחד מגפיו של האיש והוא פונה בשכיבה כששני שוטרים אוחזים ברגליים ושניים אחרים בידיו מאחור. "לצד התרגולת עברו השוטרים גם שיחות באשר למשימה", אמר הגורם. "כל השוטרים מבינים את המשימה, מבינים את החלטת בית המשפט ולשמחתנו לא שמענו שום דיבור על סרבנות".

אמש (מוצ"ש) נפגשו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט ושרת המשפטים, איילת שקד עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כדי לדון בפינוי המאחז ובקידום חוק ההסדרה השנוי במחלוקת. עם זאת, הפגישה הסתיימה ללא סיכומים והוחלט על קיום פגישה נוספת בהמשך היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר