האם בקרוב תותר נהיגת נשים בערב הסעודית?

"עצרו את הויכוח, הגיע הזמן לאפשר לנשים לנהוג" - צייץ הנסיך הסעודי העשיר, והסעיר בסוף השבוע האחרון את הממלכה הסעודית האדוקה. והוא לא הסתפק בכך (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנסיך המיליארדר, הליברל יחסית (צילומסך: מתוך saudi online ביוטיוב)

האם ניתן להצביע על תחילתו של שינוי בערב הסעודית - המדינה היחידה בעולם בה גם ב-2016 נהיגת נשים אסורה בחוק? העולם כבר כמעט התרגל לעובדה שעל אף שערב הסעודית נחשבת למתקדמת מבחינה טכנולוגית, עדיין השריעה האסלאמית המונהגת בה מגבילה את נשות ערב הסעודית, בין השאר בכך שהיא אוסרת עליהן להוציא רישיון נהיגה.

שינויים כלשהם בתחום זה כן חלו בשנים האחרונות, עם ההיתר לנשים הסעודיות להצביע בבחירות ולהשתלב בתפקידים בכירים תוך רכישת השכלה אקדמית, אך הנהיגה נשארה תחום שאין לגעת בו. כך שלא מעט ניסיונות של ארגוני נשים סעודיות בעשורים האחרונים להביא לביטול איסור זה שהפרתו גוררת עונש, לא צלחו.

הנושא עלה לכותרות ברחבי העולם, בעיקר לפני כשנתיים כשפעילה סעודית אקטיביסטית בשם מיסא אל עמודי נעצרה והועמדה לדין בגן "פעולת טרור" עקב ניסיונה להיכנס לממלכה במעבר הגבול היבשתי עם איחוד האמירויות כשהיא על ההגה, והכל בשידור חי שהעבירה באינטרנט.

ההפתעה האחרונה בתחום זה, צצה בסוף השבוע האחרון מכיוון מפתיע למדי: הנסיך הסעודי אל וואליד בן טלאל, הערבי העשיר בעולם (מחזיק בהון המוערך בכ-20 מיליארד דולר), צייץ בטוויטר: "עצרו את הויכוח, הגיע הזמן לאפשר לנשים לנהוג". בן טלאל חשף את דעתו החריגה ללא פחות מ-5.4 מיליון עוקביו, והשפעתו היא לא מבוטלת בהיותו אחד הצאצאים הבולטים במשפחת המלוכה הסעודית - אחיינו של המלך עבדאללה - אף שהוא לא מחזיק כעת באף תפקיד רשמי בהנהגת הרשמית של המדינה האיסלמית.

בן טלאל לא הסתפק בציוץ, ולאחריו הוא אף פרסם מסמך מפורט בו הוא מנמק את דעתו: "העולם הערבי וגם ערב הסעודית משתנים, וזה כבר לא הגיוני לאסור על נשים לבצע פעולה פשוטה כמו לנהוג ברכב, ממש כמו שאי אפשר למנוע מהן לרכוש השכלה ולפתח זהות עצמאית".

"המצב הנוכחי", הוא המשיך והסביר, "כובל את הנשים שלא יכולות להשתמש, כשהן נעות בגפן, גם בתחבורה ציבורית, וצריכות לפנות לאלטרנטיבות יקרות כמו מוניות הנהוגות בידי נהגים זרים. העלויות כעת מכבידות מאוד על הכנסות המשפחה הממוצעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר