הסיירת הסודית

המחבלים דוברי הרוסית שמשנים את פני הלחימה של דאעש בסוריה

"יחידת העילית" הסודית של הג'יהאד בסוריה: הפנים הלא מוכרות של המלחמה בסוריה נחשפות. הכירו את "מאלחאמה טקטיקל", או בעברית - בית המטבחיים (העולם הערבי, מיוחד)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום: Malhama Tactical)

מזה חודשים רבים, הסוד הבא נלחש בין העמדות המבוצרות של הארגונים הג'יהדיסטים בסוריה: "יחידת עילית מצוידת ומאומנת היטב מסתובבת בשטח וממררת את חייהם של לוחמי חיזבאללה וצבא אסד".

תכירו את "אבו רופיק", ג'יהאדיסט מצויד ומחומש היטב ממוצא אוזבקי, המנהל ומפקד על יחידת עילית בשם "מלחמה טקטיקל" (Malhama Tactical). הסיירת של אבו רופיק מונה כמה עשרות חיילי עילית, מאמנת את הג'יהדיסטים ה"פשוטים" ומייעצת לארגוני ג'יהאד שונים בסוריה ובעיקר לג'יש אל-פתח, קואליצית הג'יהאד בהובלת ג'בהת פתח אל-שאם.

הסיירת הרוסית באימון (צילום: Malhama Tactical)

הסיירת של אבו רופיק היא לא עוד חבורה של מוכי גורל שהצטרפו ללחימה, אלא חיילי עילית מצוידים וממושמעים. רובם ככולם יוצאי הרפובליקות האיסלאמיות בברית המועצות לשעבר. מאלחאמה טקטיקל נוצרה מאסופת מתנדבים דוברי רוסית שמצאו אחד את השני כיחידה עילית בתוך ג'בהת פתח אל-שאם (לשעבר ג'בהת אל-נוסרה, זרוע אל-קאעידה בסוריה) והיא פועלת בעיקר במסגרת הקואליציה ג'יש אל-פתח: קואליציה של ארגונים ג'יהאדיסטיים סלפים הפועלים בסוריה.

(צילום: Malhama Tactical)
(צילום: Malhama Tactical)
(צילום: Malhama Tactical)

מאיפה מגיעים לוחמים מקצועיים דוברי רוסית לקבוצות הג'יהדיסטים? התקשורת הרוסית הלא ממוסדת מדווחת כי מדובר בלוחמים מוסלמים ממדינות חבר העמים האסיאתיות. הם בעלי הכשרה צבאית מתקדמת ששירתו שירות משמעותי בשורות היחידות המובחרות של צבא רוסיה (יחידה כמו vdv ויחידות מיוחדות של המשרד לביטחון פנים הרוסי fsb).

הקבוצה מחזיקה ערוץ YouTube בו הם מסבירים ברוסית בצורה מאוד פשוטה את הדברים הקטנים שהופכים אדם ללא הכשרה צבאית ללוחם מקצועי. לדוגמא: איפוס נשק, ניקוי נשק, פתיחת מבנה באש, התחפרות בעמדה בעת אש ארטילרית ועוד.

(צילום: Malhama Tactical)

למי ששירת בצבא ביחידת חי"ר החומרים האלו נראים בסיסיים מאוד, אבל ג'יאדיסט ממוצע, שבדרך כלל מגיע ללא שום הכשרה צבאית בסיסית, יכול ללמוד לא מעט מהסרטונים אותם הקבוצה מעלה.

תפקידה של הסיירת בהנהגת אבו רופיק אינה מסתיימת רק בייעוץ והכוונה. ישנם דיווחים שמסתובבים ברשת על כך שהקבוצה של אבו רופיק פועלת לעתים ככוח עילית התקפי. היחידה מבצעת משימות נקודתיות - כאלה שמתרחשות בלב שטח האויב.

(צילום: Malhama Tactical)
(צילום: Malhama Tactical)
(צילום: Malhama Tactical)
(צילום: Malhama Tactical)

באחד מסרטוני הווידאו שפורסמו על ידי ג'בהת פתח אל-שאם, במהלך המערכה לשבירת המצור על חאלב באוגוסט האחרון, נראים לוחמי "מאלחאמה טקטיקל" מסתערים לכאורה על בית הספר לארטילריה של המשטר. היעד כידוע, נכבש לאחר כמה ימים ע"י המורדים הג'יהאדיסטים. הסיוע של אבו רופיק ואנשיו כנראה סייע משמעותית למורדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר