רפובליקנים דורשים: לבדוק מעורבות רוסיה בבחירות

סנטורים רפובליקנים מצטרפים לדרישה של הדמוקרטים לבדוק את המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב. ה-CIA הודיע שיבדוק אפשרות שהאקרים מרוסיה שיבשו את הבחירות. טראמפ: "ניסיון דמוקרטי שלא משלים עם ההפסד של קלינטון" (חדשות, בעולם)

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ התייחס הערב (ראשון) לטענות שרוסיה סייעה לו בבחירות ואמר כי "קביעת ה-CIA שרוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ארה"ב מגוחכת", וכי הדמוקרטים מנצלים אותה כ"תירוץ נוסף" להפסד של קלינטון בבחירות.

דבריו של טראמפ לא זוכים לתמיכה גם בקרב חברי מפלגתו הרפובליקנית. סנאטורים רפובליקנים בכירים חברו לסנאטורים דמוקרטים ופרסמו היום הודעה בה נאמר כי "כל אזרח אמריקני צריך לדאוג" מהמאמצים הרוסיים שנחשפו בדו"ח. הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין, אמר כי "טראמפ צריך להכיר בכך שרוסיה התערבה בבחירות: אלה העובדות".

טראמפ העניק ראיון לרשת פוקס ניוז בו לא הביע התנגדות לדרישתו של הנשיא הנוכחי אובמה לבדוק לעומק את מתקפות הסייבר על מחשבים בארה"ב במהלך קמפיין הבחירות, אך דרש כי בתחקיר לא יינקט שמה של רוסיה כמדינה החשודה בפריצות אלא מדינות עוינות או גורמים עויינים. ממשל אובמה הודיע בסוף השבוע כי הוראת אובמה לפתוח בבדיקה אינה נוגעת רק לרוסיה או לבחירות. לפי הבית הלבן, הדו"ח שיגובש בנשוא יעסוק גם בשנות בחירות אחרות, בהן מתקפות הסייבר של 2008 ו-2012 שאותן קשרו להאקרים סינים.

הנשיא הנבחר טען לא אחת כי אפשר וסין או האקר ביתי מזדמן הם אלה שאחראים על מתקפות הסייבר, אבל ה-CIA קבע "ברמה גבוהה של ביטחון" שרוסיה היא שביצעה את המתקפות וכי עשתה זאת בניסיון להשפיע על הבחירות לטובת הרפובליקנים וטראמפ.

אך כאמור, דבריו של טראמפ לא זוכים לתמיכה אפילו בקרב חברי מפלגתו ששילבו כוחות יחד עם עמיתיהם הדמוקרטים ופרסמו הצהרה משותפת בה קראו לבחון את הדיווחים שלפיהם רוסיה התערבה בבחירת לנשיאות.

בהודעה נכתב "נפעל לאחד את עמיתינו סביב המטרה לחקור את האיומים החמורים שמתקפות סייבר המבוצעות על-ידי ממשלות זרות מציבים בפני הביטחון הלאומי שלנו, ולעצור אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר